پس از آنکه اعلام شد ۴۷ دادستان ایالتی در آمریکا، درباره عملکرد فیس بوک در حوزه آنتی تراست تحقیقاتی انجام می دهند، ارزش سهام این شرکت کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از سی ان ان، به نظر می رسد جدیدترین منتقدان عملکردهای فیس بوک دادستانهای ایالت های آمریکا هستند.

به گفته لتیتیا جیمز، دادستان ایالت نیویورک، قرار است ۴۷ دادستان ایالتی آمریکا تحقیقات آنتی تراست(ضدانحصار) درباره فیس بوک انجام دهند. این درحالی است که در ماه سپتامبر اعلام شد ۷ ایالت در این تحقیق شرکت می کنند.

دادستانهای ایالت های مختلف از جمله کلورادو، فلوریدا، تنسی و منطقه کلمبیا در کنار ایلینوی، ایندیانا، تگزاس و ویرجینیا درباره فیس بوک تحقیقات انجام می دهند.

به گفته جیمز تمام ایالت هایی که در این تحقیق شرکت می کنند نگران امنیت اطلاعات کاربران فیس بوک، کاهش گزینه های انتخابی مصرف کنندگان و افزایش هزینه های تبلیغات هستند. 

او در این باره افزود: ما همچنان به تحقیقات خود ادامه می دهیم و از هرگونه ابزاری که در اختیار داشته باشیم برای این منظور استفاده می کنیم.

 این در حالی است که  فیس بوک درباره تحقیقات آنتی تراست اعلام کرد: ما با دادستانان ایالتی به طورسازنده همکاری می کنیم و از هرگونه گفتگو و مذاکره با سیاستگذاران درباره محیط های رقابتی استقبال می کنیم.

 پس از انتشار این خبر ارزش سهام فیس بوک ۳.۹ درصد کاهش یافت.