ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد با حمایت از 3 پروژه پرچم دار حوزه اینترنت اشیا، شرکت‌های دانش‌بنیان را ترغیب و تشویق کند که توجه بیشتری به این حوزه نشان دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این پروژه ها می تواند موجب ایجاد تحرک بیشتری در این حوزه شود.اینترنت اشیا از جمله فناوری های است که به شکل سریعی در حال رشد است و کاربردهای متنوع آن مزایای قابل توجهی در پی دارد.

از جمله کاربردهای قابل توجه حوزه اینترنت اشیاء ارتباط اینترنت اشیاء با هوش مصنوعی،  بالا رفتن کارایی و کیفیت بهتر در ارتباطات و ارائه خدمات، افزایش سودآوری در کسب و کار و صرفه جویی در زمان و هزینه و انرژی اشاره کرد.

بر این اساس ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری تلاش دارد تا با برگزاری رخدادهای مختلف شرکت های دانش بنیان، جوانان خلاق و مبتکرین را تشویق  کند تا این عرصه را به عنوان یک فناوری راهبردی مورد توجه قرار دهند.در این راستا این ستاد با توجه به برنامه های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد اجرای سه پروژه پرچم دار در حوزه اینترنت اشیا  را دارد.

به این جهت برای اعتلای بیشتر فناوری های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فراخوان مذکور برای دریافت اطلاعات و پیشنهادات شرکت های علاقه مند به همکاری در پروژه هایی شاخص و تقاضا محور انتشار یافته است.

این پروژه های شاخص و پرچم‌دار توسط کارگروه‌های متشکل از فعالان علمی و صنعتی، برنامه ریزی و هدایت می شود. لازم به ذکر است حمایت های پیش بینی شده به صورت تسهیلات و وام بلاعوض خواهد بود که منطبق با ریل‌گذاری های انجام گرفته، به پروژه های پرچم‌دار تعلق خواهد گرفت.

اینترنت اشیا نیاز به شبکه های اختصاصی برای گسترش دارد.در سالهای اخیر گسترش این شبکه ها با مشکلاتی اعم از برخی ناهمواری ها  در واردات تکنولوژی و عدم شکل گیری مدل کسب و کار پایدار رو به رو بوده است.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری با انتخاب این حوزه به عنوان یک پروژه پرچم دار به دنبال تسهیل شکل گیری کسب و کار در این بخش از فناوری است. شرکت های علاقه‌مند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و جزییات شرکت در فراخوان به وب سایت ستاد اقتصاد دیجیتال به آدرس ictc.ist.ir مراجعه کنند.