با انعقاد تفاهم نامه ای مسیر صادرات محصولات دانش‌بنیان ایرانی با راه اندازی دفتر صادراتی هند تسهیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، با توجه به نیازهای رو به رشد بازارهای بین‌المللی و توانمندی شرکت‌های ایرانی در تولیدات دانش‌بنیان، خدمات صادرات این دسته از محصولات می‌تواند جذابیت جدیدی را برای بخش صادرات ایران فراهم کند.

ستاد توسعه فناوری نانو با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دفاتری با هدف توسعه بخش صادرات محصولات دانش‌بنیان در حال راه‌اندازی دارد. تاکنون در کشورهای چین (شهرهای سوژو و گوانگجو)، اندونزی، ترکیه، عراق، سوریه مراکزی به این جهت راه‌اندازی شده‌اند.

مرکز فروش و خدمات فناوری ایران در هند با امضای توافق‌نامه بین موسسه خدمات فناوری تا بازار و طرف هندی رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز علاوه بر ارائه خدمات برای تسهیل امر صادرات محصولات دانش‌بنیان به هند، با برگزاری نشست‌های نامزد تجاری و شرکت در نمایشگاه‌های معتبر هند درصدد است تا تجار و صنایع هند را برای خرید از شرکت‌های فناور ایرانی ترغیب کند.

محصولات شرکت‌های ایرانی در حوزه ­های انرژی، سلامت و بهداشت، مواد هوشمند و پیشرفته، ساختمان از اولویت بالاتری برای صادرات به هند برخوردارند.