به مناسبت درگذشت مظاهر مصفا ـ شاعر، مصحح و پژوهشگر کشور ـ «شب شعر» شبکه چهار سیما به بزرگداشت این استاد ادبیات فارسی اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مظاهر مصفا، زاده ۱۳۱۱ در تفرش استاد دانشگاه، شاعر و مصحح معاصر بود که روز چهارشنبه (۸ آبان ماه) در ۸۷ ساگی از دنیا رفت.

به همین منظور برنامه «شب شعر» با اجرای محمود اکرامی‌فر امشب (۱۳ آبان ماه) با حضور وحید عیدگاه، شاعر و استاد دانشگاه که مسوولیت تنظیم و نشر آثار مصفا را بر عهده دارد و همچنین مرتضی امیری اسفندقه (شاعر)، به یادبود استاد مظاهر مصفا اختصاص یافته است. در این برنامه همچنین به شخصیت و اشعار و خدمات ارزشمند ادبی این شاعر فقید در کشور پرداخته خواهد شد.

مظاهر مصفا یکی از قصیده‌سرایان زبان فارسی در دوره معاصر به‌شمار می‌آید که تاکنون چند مجموعه شعر از این استاد ادبیات فارسی به‌چاپ رسیده است که از آن میان می‌توان به «ده فریاد»، «سی سخن»، «توفان خشم»، «سپیدنامه» و «سی‌پاره» اشاره کرد.تصحیح «دیوان سنایی»، «کلیات سعدی» ،«دیوان ابوتراب فرقتی کاشانی»، «مجمع‌الفصحاء از رضاقلی‌خانی هدایت»، «دیوان نزاری قهستانی» و«جوامع‌الحکایات عوفی» از جمله آثار پژوهشی و ادبی دکتر مظاهر مصفا است.

همچنین در برنامه این هفته «شب شعر» اشعاری با صدای دکتر قیصر امین‌پور در برنامه پخش می‌شود. (هشتم آبان سالروز درگذشت شاعر نامدار انقلاب «قیصر امین‌پور» است.)

بازخوانی آخرین اخبار حوزه شعر با اجرای علیرضا بهرامی یکی دیگر از بخش‌های این برنامه زنده تلویزیونی است.

مجله ادبی «شب شعر» به تهیه‌کنندگی کوروش انصاری، هر دوشنبه شب ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار می‌رود.