وزیر علوم و فناوری ونزوئلا گفت: بنا داریم در بخش هایی همچون آموزش در حوزه های فناوری نانو، زیست فناوری و مهندسی و طراحی، انتقال فناوری با ایران همکاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گابریلا سرویلیا خیمنس وزیر علوم و فناوری ونزوئلا در دیدار با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در مدت زمان حضورم در ایران به یک داروخانه رفتم پس از مشاهده داروها بسیار برایم خوشایند بود که روی آنها ساخت ایران خورده است و این داروها برند ایرانی دارند. پس این موضوع نشان می‌دهد با وجود تحریم ها و فشارها می‌توان به پیشرفت و موفقیت رسید.

وزیر علوم و فناوری ونزوئلا ادامه داد: از سوی خودم و ۳۰ میلیون مردم ونزوئلا از ملت ایران به خاطر این نگاه و مبارزه با چالش های اقتصادی تشکر می‌کنم. برای ونزوئلا که کشوری وابسته کامل به نفت است علم و فناوری ابزار رسیدن به آزادی است.

وی از تمایل برای همکاری در ۳ زمینه علمی‌و فناوری خبر داد و گفت: همکاری در بخش هایی همچون آموزش در حوزه های فناوری نانو، زیست فناوری و مهندسی و طراحی، انتقال فناوری و خدمات مشترک دیگر می‌تواند زمینه های همکاری خوبی برای دو کشور باشد. همچنین تمایل داریم گروه کوچکی را برای آموزش به مرکز رویان بفرستیم تا این امر بذری برای آینده کشورمان باشد. همچنین آموزش پزشکان ما در ایران گامی‌برای رسیدن مردم به رفاه است.