سورناستاری با بیان این‌که مدل شتابدهی موسسه «اوج» را می پسندم، گفت: مدل فعالیت موسسه «اوج» است که باعث شده بتواند جای خود را در فرهنگ و هنر کشور پیدا کند. این مدل نوآورانه باید به کمک شتابدهنده‌های فرهنگی و هنری ترویج شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از موسسه فرهنگی «اوج» با اشاره به اینکه یکی از مزایای این موسسه عدم ورود به حوزه کسب و کار است، گفت: این نوآوری است که اساس کار این موسسه را تشکیل می‌دهد و استفاده از همین نوآوری‌ها به این موسسه وجه فرهنگی و هنری داده است.

به گفته ستاری، یکی از کارهای خوب این مجموعه برون‌سپاری فعالیت‌ها است. به این معناکه در تمام زمینه‌های فعالیت خود از موسسات کوچک‌تر و با ایده‌های خلاق بهره می‌گیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: شکل گیری شتابدهنده‌های فرهنگی و هنری در دل این زیست بوم ضروری است و موسسه اوج می‌تواند با ورود به این عرصه ایجاد شتابدهنده‌ها را تسریع کند.

ستاری در ادامه بیان کرد: باید از فضاهای فیزیکی که در اختیار داریم استفاده کنیم و برای توسعه فعالیت موسسه اوج در اختیار آنها قرار دهیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان معتقد است که این کار اتفاقات نوآورانه‌ای را در حوزه فرهنگ و هنر کشور رقم می‌زند.

ستاری همچنین گفت: فضاها و محیط‌های دانشگاهی موجود در کشور می‌تواند بهترین فرصت برای توسعه فعالیت موسسه «اوج» باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: در تمام حوزه‌های انیمیشن، مستند، موسیقی، تئاتر و سینما می‌توان در کشور شتابدهنده‌های تخصصی راه اندازی کرد.

ستاری بیان کرد: باید ادبیات موسسه «اوج» و شرکت‌های زیر مجموعه آن به ادبیات فناوری و نوآوری کشور نزدیک شود.

«موسسه فرهنگی و هنری اوج» یک موسسه فرهنگی فعال در حوزه ساخت فیلم، موسیقی، تئاتر، ساخت مستند و انیمیشن است که کار خود را به صورت رسمی از بهار 90 آغاز کرد.

این موسسه مردم نهاد با هدف ایجاد بستری برای شناسایی نیروهای مستعد انقلابی در حوزه های مختلف ساخت فیلم، موسیقی، انیمیشن و غیره و فراهم کردن زمینه تولید و توزیع محصولات همسو با انقلاب اسلامی راه اندازی شده است.

130 موسسه کوچک زیرمجموعه موسسه اوج هستند و به گفته مدیران این موسسه فرهنگی و هنری تاکنون 18 هزار محصول در شرکت های تابعه آن تولید و توزیع شده است. تولید 20 فیلم تا 1400 یکی از اهداف این موسسه فرهنگی و هنری است.

این مجموعه که به صورت خصوصی تامین هزینه می شود نقش پژوهشگاه رویان حوزه هنر و فرهنگ را بازی و سالیانه 3 هزار و 500 اثر فرهنگی و هنری تولید می کند.

«مرکز اوج کودک و نوجوان»، «مرکز آوای انقلاب اسلامی»، «مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی»، «مرکز اوج بین الملل» و «مرکز مستند انقلاب اسلامی» از جمله مجموعه هایی هستند که ذیل این موسسه فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.