غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش عنوان کرد که ادامه اکران «ماجرای نیمروز؛ رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان تخلف نیست.

ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش  در پاسخ به ابهامات مطرح شده درباره تخلف در تمدید اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز؛ رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سرگروه برای هفته دهم توضیحاتی ارائه کرد.

فرجی در این باره گفت: آیین‌نامه شورای صنفی نمایش، بندی دارد که در آن عنوان شده است فیلم‌های انقلابی و دفاع مقدسی می‌توانند بدون محدودیت، بیشتر از سقف پیش‌بینی شده یعنی بیش از ۸ هفته به اکران ادامه دهند. ضمن اینکه فیلم‌هایی که در چرخه اکران در شرایط خاص و ویژه قرار داشتند، یعنی در ایام محرم و صفر به نمایش درآمدند، یک هفته‌ای بیشتر فرصت اکران دارند و با این توصیف، «ماجرای نیمروز؛ رد خون» تا سقف ۱۰ هفته فرصت نمایش دارد.

وی همچنین درباره آغاز اکران فیلم سینمایی «لیلاج» به کارگردانی داریوش یاری از چهارشنبه این هفته بدون اعلام رسمی شورا هم گفت: ما زمان اکران فیلم‌هایی را که در شورای صنفی نمایش مصوب می‌شود، اعلام می‌کنیم اما گاهی در شورا عنوان می‌شود که یک فیلم «می‌تواند» اکران شود در این شرایط و با توجه به وضعیت موجود صاحب فیلم ممکن است دست به اکران اثرش نزند به همین دلیل ما زمان اکران این فیلم‌ها را به طور دقیق اعلام نمی‌کنیم.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره این شایعه که فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند مشمول تمدید یک هفته‌ای اکران در سرگروه نشده است هم گفت: «سمفونی نهم» روند طبیعی خود را طی می‌کند و اکرانش ادامه خواهد داشت. در واقع این فیلم هم مشمول اکران یک هفته‌ای شده است. به طور کلی همه فیلم‌هایی که در حال اکران هستند، می‌توانند به اکران ادامه بدهند تا وضعیت آن‌ها هفته آینده بررسی شود.

وی در پایان درباره توقف اکران «سمفونی نهم» در قم هم تأکید کرد: من در جریان این موضوع نیستم و مستندی هم در این رابطه به شورای صنفی ارایه نشده است بنابراین نمی‌توانم اظهارنظر کنم.