طی نشستی در بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه‌های جداگانه‎ میان بنیاد ملی نخبگان با سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای طرح احمدی روشن به امضا رسید.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، طی نشستی در بنیاد ملی نخبگان با حضور محمد سعادت فومنی؛ قائم مقام بنیاد، محمد شریف خانی؛ معاون فضای مجازی صداوسیما، ستار هاشمی؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان بنیاد ملی نخبگان، تفاهم‌نامه‌های جداگانه در راستای همکاری‎های مشترک میان بنیاد با سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت اجرای طرح احمدی روشن به امضا رسید.


در این نشست، محمود سعادت؛ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، با تاکید بر لزوم بالفعل شدن توانمندی‌های نیروهای انسانی زبده حاضر در کشور گفت: بخشی از این افراد در همکاری با دستگاه‌های دولتی مشغول به فعالیت خواهند شد و بخش دیگری از آنها در کسب و کارهای نوآورانه خصوصی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه  به اجرای طرح احمدی روشن در راستای رفع نیازمندی‌های دستگاه‌ها، اشاره کرد و با تاکید بر لزوم توجه به بعد فرهنگی مطالعات در رفع نیازمندی‌ها گفت: از دستگاه‌ها درخواست می‌شود که در تعریف نیازهای خود چندین موضوع را مورد توجه قرار دهند.

سعادت گفت: برخی از نیازمندی‌ها مربوط به حوزه‌های فنی است که بسیاری از نخبگان کشور در این حوزه مسلط هستند و بخش دیگر نیازمندی‌ها مربوط به حوزه علوم اجتماعی و انسانی می‌شود که متاسفانه به حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی کمتر توجه شده است و این در حالی است که نهادهایی چون صدا و سیما و وزارت ارتباطات به دلیل مسائل فرهنگی که با آن مواجه هستند، به فناوری‌های این حوزه نیازمندند.
 

وی  افزود: با امضای تفاهم‌نامه میان بنیاد ملی نخبگان با سازمان صدا و سیما و وزارت ارتباطات بخش مهمی از هسته‌های نخبگانی در جهت رفع نیازمندی‌های کشور فعال می‌شوند. با تحقق این امر علاوه بر آنکه نیازهای دستگاه‌ها مرتفع می‌شود، نخبگان نیز اطمینان می‌یابند که آینده شغلی مناسبی در انتظار آنها است.
 

سعادت سپس به  لزوم توجه به مربیان و اساتید هسته‌های نخبگانی، اشاره کرد و گفت: در راستای توانمندسازی هسته‎های نخبگانی، اعضای هیات علمی و همچنین افراد خبره‌ای که در دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف علمی و فنی فعال هستند، به عنوان مربی در هسته‌های نخبگانی حضور دارند و بر همین این اساس از دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود که افرادی را که تجربه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف علمی و فنی دارند، برای انتخاب مربیان هسته‌های نخبگانی، به بنیاد ملی نخبگان معرفی کنند