دومین متمم تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این تفاهم‌نامه در حاشیه شورای حکام موسسه تحلیل کاربردی سیستم‌ها (یاسا)، به امضای ایمان افتخاری رییس صندوق و Panchenko  رییس بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه (RFBR) رسید. بر اساس آن حداکثر از 20 پروژه تحقیقاتی مشترک میان پژوهشگران دو کشور حمایت می‌شود تا شاهد تحقیق و توسعه در حوزه‌های علمی باشیم.

این پروژه‌ها در حوزه‌های ریاضیات، فیزیک و اخترشناسی، شیمی و مواد پیشرفته، زیست شناسی، بیو انفورماتیک و علوم شناختی، علوم زمین (با تمرکز بر مطالعات قطب جنوب و دریاچه خزر)، تاریخ، باستان شناسی، قوم شناسی و انسان شناسی، اقتصاد، زبان شناسی و مطالعات فرهنگی، فناوری اطلاعات، سیستم‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی، مکانیک و هوافضا، مطالعات پیشرفته نفت و گاز است.

بر اساس این گزارش، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه، نخستین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی مشترک خود را در سال 1395 منتشر کردند که به موجب آن 18 طرح پژوهشی مورد حمایت قرار گرفت.