مقامات آنتی تراست اتحادیه اروپا قصد دارند درباره سیاست های فیس بوک درباره جمع آوری، فراوری و استفاده از اطلاعات در مقاصد گوناگون از جمله درآمدزایی از طریق تبلیغات تحقیق کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از انگجت، پس از گوگل این بار قانونگذاران آنتی تراست(ضد انحصار) اتحادیه اروپا تصمیم دارند درباره شیوه های جمع آوری اطلاعات و درآمدزایی فیس بوک تحقیق کنند.
کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده تحقیقات اولیه درباره شیوه کنترل اطلاعات در دو شرکت گوگل و فیس بوک را آغاز کرده است. سازمان ناظر بر رقابت های بازار این اتحادیه در بیانیه ای نوشته است: تحقیقات مذکور درباره شیوه های جمع آوری، فرآوری، استفاده و درآمدزایی از اطلاعات از جمله مقاصد تبلیغاتی است.
هدف این تحقیقات مشخص کردن آن است که آیا فیس بوک استفاده شرکت های طرف سوم از اطلاعات کاربرانش را در ازای دسترسی به APIها برای پلتفرم مرکزی و اینستاگرام محدود می کند یا خیر.
هدف تحقیقات این کمیسیون آن است که مشخص کند آیا فیس بوک مانع دسترسی به اطلاعات می شود یا خیر .
مقامات اتحادیه اروپا نگران انبوه اطلاعاتی هستند که شرکت های بزرگ ذخیره می کنند. آنها بیم دارند که شرکت های بزرگ با استفاده از این اطلاعات رقبای خود را از میدان خارج کنند.
ماه گذشته فاش شد که قانونگذاران اتحادیه اروپا مشغول بررسی سرویس Marketplace فیس بوک و تغییرات عملکرد آن در خصوص طبقه بندی بازار تبلیغات طی سال های اخیر و لینک های تجاری میان شرکت و رقبایش هستند.