در ایالت کالیفرنیا شکایتی گروهی علیه پیامرسان چینی تیک تاک انجام شده که ادعا می کند این شرکت اطلاعات کاربران را بدون اجازه آنها جمع آوری و به سرورهایی در چین ارسال کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دیلی بیست،  طبق یک شکایت گروهی جدید که در دادگاه فدرال ثبت شده، پیام رسان تیک تاک انبوهی از اطلاعات کاربران را بدون اجازه و اطلاع آنها به سرورهایی در چین ارسال می کند.

این شکایت نامه توسط میستی هانگ دانشجوی کالجی در پالو آلتو ثبت شده و طبق آن تیک و شرکت مادر آن(بایت دنس) را متهم هستند وظیفه خود برای حفاظت از اطلاعات کاربران را به درستی انجام ندادند. این شرکت ها عامدانه  قوانین مربوط به جمع آوری اطلاعات و حفظ حریم شخصی کاربران را زیر پا گذاشته است.

این شکایت باهدف دریافت خسارت از تیک تاک انجام شده است. همچنین هدف دیگر آن است که به این شرکت اجازه داده نشود اطلاعات کاربران از آمریکا به چین منتقل شود.  علاوه بر آن اطلاعات بیومتریکی مانند اسکن های صورت که از ویدئوهای کاربران جمع آوری شده باید باز پس گرفته شود.

 در شکایت نامه  آمده است: متهمان همزمان با استفاده از اپلیکیشن های تیک تاک و Musical.ly به طور مخفیانه  طیف وسیعی از اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری و حتی ردپای این اقدام را نیز مخفی کرده اند.

این در حالی است که سال گذشته اپلیکیشن تیک تاک بیش از ۷۵۰ میلیون بار دانلود شده و نخستین اپلیکیشن پیامرسان جهانی چین به حساب می آید.

 طبق این شکایت شرکت «بایت دنس» با استفاده از Musical.ly( که در سال ۲۰۱۷ توسط تیک تاک خریده شد)  به طور مخفیانه اطلاعات مکانی، سن، پیام های خصوصی، شماره تماس، فهرست تلفن، جنسیت، تاریخچه مرورگر، شماره سریال موبایل، IPآدرس های کاربران را جمع آوری و به سرورهای چینی منتقل کرده است.