معاون علمی و فناوری با تاکید بر تجاری سازی ربات های اجتماعی ساخته دست محققان کشور گفت: قرار است یک ربات اجتماعی دیگر به مناسبت هفته پژوهش به مرحله رونمایی برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از نسل چهارم ربات انسان نمای سورنا گفت: حضور من بیشتر در این مراسم جهت تشکر از اعضای این تیم است.

وی با بیان اینکه اصولا پروژه های این چنینی حالت سمبلیک و خط شکنی دارند، گفت: برای ساخت چنین ربات هایی از دانش ICT و هوش مصنوعی استفاده می شود.

ستاری با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی آینده دنیاست، گفت: ما باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: شرکت های دیگری در حال حاضر توانسته اند در حوزه ساخت ربات گام بردارند و ربات های اجتماعی تولید کنند؛ پایه این ربات های اجتماعی هوش مصنوعی است.

وی با بیان خبری در زمینه رونمایی از یک ربات اجتماعی دیگر گفت: قرار است به مناسبت هفته پژوهش در نمایشگاه بین المللی ۲۶ آذر یک ربات اجتماعی دیگر که ساخته دست محققان کشور است رونمایی شود.

ستاری تاکید کرد: لازم است چنین پروژه هایی آنقدر توسعه یابند که به مرحله تجاری سازی برسند.

وی با اشاره به نسل اول ربات سورنا که در سالهای گذشته رونمایی شد، گفت: اکنون از این ربات در مدارس و پژوهش سراها استفاده می شود.

ستاری تاکید کرد: پروژه های خوبی در ساخت ربات های اجتماعی در آینده توسط محققان اجرایی خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دسترس قرار گرفتن چنین ربات هایی می تواند خیلی به مردم کمک کند. از این رو باید همواره درصدد تجاری سازی آنها باشیم.

به گزارش مهر، در این مراسم حناچی شهردار تهران حضور داشت همچنین شناسنامه ربات انسان نمای سورنا ۴ توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهردار تهران، رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه تهران و مجری طرح امضا شد.