آکادمی اسکار اعلام کرد ۳۴۴ فیلم می‌توانند از جمله حاضران در بخش بهترین فیلم جوایز ۲۰۲۰ باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای تصویری اعلام کرد ۳۴۴ فیلم بلند از شرایط شرکت در رقابت این دوره برخوردارند.

برای این که فیلمی بتواند در رقابت اسکار شرکت کند باید در سینمای‌های لس‌آنجلس تا ۳۱ دسامبر اکران شده و حداقل هفت روز روی پرده بوده باشد.

طبق مقررات آکادمی فیلمی در رقابت بخش «بهترین فیلم» شرکت می‌کند که بیش از ۴۰ دقیقه باشد و به صورت ۳۵ میلی‌متری یا ۷۰ میلی‌متری یا با کیفیت دیجیتال روی پرده رفته باشد.

از جمله فیلم‌هایی که از آنها در این فهرست نام برده ‌شده می‌توان به این اسامی اشاره کرد: «به سوی ستاره‌ها»، «آدام»، «خانواده آدام»، «هوانوردان»، «پس از ازدواج»، «علاء‌الدین»، «آلیتا: فرشته جنگ»، «کارخانه آمریکایی»، «فرشته‌ای سقوط کرده است»، «انگری بردز ۲»، «آنا»، «روزی دیگر از زندگی»، «آپولو ۱۱»، «آتلانتیک»، «درد و افتخار»، «روزی زیبا در محله»، «بزرگ‌ترین مزرعه کوچک»، «آبی و سیاه»، «بامب‌شل»، «گربه‌ها»، «دایان»، «دامبو»، «وداع»، «برای سما»، «فورد در برابر فراری»، «یخ زده ۲»، «جمینی من»، «گلس»، «سهره»، «گرتا»، «شیادان»، «ایرلندی»، «جوجو خرگوش»، «جوکر»، «جودی»، «فقط رحمت»، «بینوایان»، «زنان کوچک»، «شیرشاه»، «بروکلین بی‌مادر»، «پرتره بانو در آتش»، «بازی با آتش»، «ملکه و سلیم»، «تالکین»، «داستان اسباب بازی ۴»، «ترانزیت»، «دو پاپ»، «۱۹۱۷»، «ما»، «امواج»، «رز وحشی».

این فهرست شامل فیلم‌های مستند، داستانی و بین‌المللی می‌شود.

فیلم «در جستجوی فریده» در حالی که پیشتر از سوی اسکار دارای شرایط حضور در بخش بهترین فیلم بین‌المللی و مستند شده بود، در این بخش جایی نیافته است.

نامزدهای نودودومین دوره اسکار روز دوشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) معرفی می‌شوند.

نود و دومین دوره جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰ (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن به‌وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار می‌شود.