آمازون حق امتیاز اختراع سیستمی را ثبت کرده که با اسکن کف دست فرد به او اجازه می دهد تراکنش مالی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دیلی میل، آمازون تصمیم دارد در فروشگاه های بدون صندوق دار خود پرداخت ها را بدون کارت انجام دهد.

 این شرکت حق امتیاز اختراع یک سیستم  اسکن بدون لمس را ثبت کرده که مشتریان را براساس دستشان شناسایی می کند.

 مشتریان می توانند با اسکن دست خود وارد فروشگاه شوند و زمانی که آماده خرید در صندوق هستند نیز از همین سیستم استفاده کنند. سیستم مذکور  خطوط و رگ های کف دست افراد را شناسایی می کند.

 هرچند این حق امتیاز هنوز تولید نشده اما یک روزنامه آمریکایی در ماه سپتامبر گزارش داد آمازون مشغول آزمایش سیستم مشابهی در فروشگاه های Whole Foods است که به افراد اجازه می دهد با ثبت اسکن دست خود پرداخت انجام دهند.

 این حق امتیاز در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی ثبت و در ۲۶ دسامبر سال جاری منتشر شده است.

در حق امتیاز یک سیستم بیومتریک بدون تماس توضیح داده شده که مجهز به اسکنر دست است و می تواند تصاویری از کف دست هر کاربر ثبت کند.

 اسکنر مذکور دارای یک منبع نور مادون قرمز، یک دستگاه کنترل کننده و یک دوربین است. کافی است مشتریان اجناس خودرو را در صندوق ثبت کنند و دست خود را جلوی اسکنر تکان دهند تا خریدشان تکمیل شود. اطلاعات کف دست کاربر به اطلاعات بانکی وی متصل می شود. به عبارت دیگر مشتریان می توانند دست هایشان را جلوی اسکنرها تکان دهند و فرایند تراکنش مالی را در کمتر از یک ثانیه انجام دهند.