معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: جهت‌گیری پژوهشگاه رویان برای کسب درآمد از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامی ارزشمند است که در این مسیر رویان وابستگی خود به دولت را کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فاز نخست «مرکز تجاری‌سازی و شتابدهی فناوری‌های نوآورانه رویان» با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پژوهشگاه رویان گشایش یافت.

 سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این مراسم ضمن ابراز تسلیت رویدادهای اخیر گفت: این اتفاقات باعث سستی‌مان نمی‌شود بلکه استوارتر از گذشته مسیر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور ادامه می‌دهیم.

ستاری در ادامه به فعالیت پژوهشگاه رویان اشاره کرد و گفت: هر روز شاهد اتفاقاتی جدید در پژوهشگاه رویان هستیم اما توسعه زیست بوم دانش‌بنیان در منطقه‌ای از تهران با حضور دانشمندان و محققان برجسته اقدامی ارزشمند توسط این مرکز است.

توسعه کسب و کارهای سلول‌های بنیادی با رونق زیست بوم این حوزه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیانی با مدیریت جوانان این کشور در رویان فعال هستند که اشتغال دانش‌بنیان را ایجاد می‌کنند. گشایش برج فناوری رویان نیز قطعا نقطه عطفی در این حوزه است.

رییس ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی همچنین بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره به عنوان حامی مالی و معنوی در کنار رویان قرار داشته است زیرا رویان به عنوان نگینی در حوزه سلول‌های بنیادی می‌درخشد. تمام ما باید از این امانت دکتر کاظمی آشتیانی پاسداری کنیم. این افتتاح نیز همزمان با سالروز شهادت دکتر کاظمی آشتیانی دانشمند برجسته بین‌المللی این مرکز است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری جهت‌گیری رویان برای کسب درآمد از شرکت‌های دانش‌بنیان را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: از این طریق و با انجام تحقیقات بنیادی رویان وابستگی خود به دولت را کاهش داده است که همین اقدام باعث تحول آن در سال‌های اخیر شده است. این اقدامات باعث شده است رویان محور حرکت حوزه سلول‌های بنیادی در کشور باشد.

تجاری سازی ایده‌های سلو‌‌های بنیادی

این مرکز به عنوان آخرین حلقه از مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در رویان افتتاح شد تا فعالیت‌های این حوزه با سرعت بیشتری پیش رود.

 قرار است روند شتابدهی و تسهیل مسیر نوآوری با فعالیت بخش‌های مختلف «مرکز تجاری‌سازی و شتابدهی فناوری‌های نوآورانه رویان» سرعت گیرد.

 فضای استقرار شرکت‌ها و هسته‌های فناور، فضای مشاوره، فضایی برای استقرار شرکت‌های بالغ شده رویان و شرکت پروژه نوترکیب از بخش‌های گوناگون این مرکز است.