سکوی 1148 تنی ایران‌ساخت میدان سلمان با بهره‌مندی از توان داخلی در خرمشهر و با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری بارگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با حضور سرونا ستاری معاون علمی و فناوری ریییس‌جمهوری که به استان خوزستان سفر کرده بود،  سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان بارگیری شد.

با نصب و بارگیری این سکوی ۱۱۴۸ تنی "ایران ساخت" که با توان متخصصان ایرانی بومی سازی و در داخل کشور ساخته شده قرار است ظرف ۱۵ روز آینده حمل ان برای نصب در میدان سلمان آغاز شود و ظرفیت تولید نفت این میدان مشترک افزایش یابد.

در این سکو، با بهره‌مندی از روش فرازآوری گاز، ظرفیت تولید نفت این میدان حدود 6 تا 6 هزار و 500 بشکه در روز افزایش یابد.

سکوی  کاملا ایرانی است و بخش‌های سازنده آن از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین شده است.

پایه سکو وزنی معادل هزار و ۱۵۰ تن دارد که تا عمق ۶۰ متری در بستر دریا کوبیده شده است و با بهره‌مندی از روزآمدترین فناوری‌ها کار بارگیری نفت را انجام می‌دهد.

تجهیزات فرآیندی از قبیل چندراهه‌های تولید، تست و گازرانی، سیستم کنترل هوشمند، پکیج‌های تزریق گاز و مواد شیمیایی برای محافظت از خطوط لوله زیردریایی، تجهیزات توپکرانی، برق از بخش‌های این تجهیز به شمار می‌رود.

بازدید از دستاوردهای فناورانه اروند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شرکت های فناور مستقر در منطقه آزاد اروند بازدید کرد و با فعالان فناور مستقر در این منطقه ویژه تجاری به گفت و گو نشست.

پتروصنعت پارسیان خزر تولیدکننده فیلترهای صنعتی، ارتباطات گویا اروند سازنده تلفن همراه هوشمند، کاردان آزما تولیدکننده محیط کشت آزمایشگاهی و فولاد کاوه اروند تولیدکننده فرآورده های فولاد دستاوردهایشان را ارائه کردند.

ستاری همچنین از واحدهای از دستاوردهای دانشگاهی مرکز رشد واحدهای فناور علوم و فنون دریایی خرمشهر دیدن و با دانشگاهیان مستقر در این هسته های فناور گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به بندر ماهشهر، فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید با ظرفیت تولید 100 هزار تن فرآورده های پتروشیمی در سال افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. همچنین قرارداد تولید بومی 10 کاتالیست پتروشیمی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی منعقد شد.