گوگل هفته قبل نحوه نمایش نتایج جست جوهای کاربران را تغییر داد و نمایش نمای کوچک آیکون‌های شرکت‌های فهرست شده را در کنار هر لینک آغاز کرد. اما این کار برای کاربران جذاب نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از انگجت، اگر چه گوگل تغییر یادشده را کوچک و جزئی توصیف کرده، اما کاربران معترض می‌گویند نمایش آیکون کوچک شرکت‌ها و سایت‌های مختلف در کنار اسامی و نام آنها باعث می‌شود آنها نتوانند نتایج مستقل جست جو را از نتایج جستجوی تبلیغاتی تمییز دهند و در نهایت به اشتباه می‌افتند.

این کاربران معترض مطالب زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به رشته تحریر درآورده و معتقدند گوگل باید نحوه نمایش جست جوهای خود را به همان شکل ساده قبلی بازگرداند و از افزودن آیکون‌های مختلف به کنار هر لینک خودداری کند.

به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها، گوگل توئیتی در این زمینه ارسال کرده و توضیح داده که نقدها و بازخوردهای کاربران را دریافت کرده، اما در حال بررسی این تجربه جدید بوده و هدف از اقداماتی از این دست بهتر کردن شیوه جست جو در گوگل است.

گوگل افزوده که طی هفته‌های آینده تغییرات آزمایشی دیگری را در جستجوگر خود اعمال می‌کند و در نهایت در مورد تغییرات نهایی تصمیم گیری می‌کند. هنوز مشخص نیست تغییرات مذکور چه زمانی نهایی می‌شوند.