سمپوزیوم ملی شبکه محصول سالم با حضور شرکت‌های فعال حوزه تولید محصولات سالم غذایی 16 و 17 بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، از سفره تا مزرعه یعنی یک زنجیره غذایی مهم. زنجیره‌ای که نقشی اساسی در تامین سلامت مردم دارد. زنجیره‌ای که اردیبهشت‌ماه سال گذشته با نام شبکه محصول سالم و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی و بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات، رونمایی شد و بهمن‌ماه امسال نخستین سمپوزیوم آن با حضور بازیگران این عرصه برگزار می‌شود.

 

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که چند سالی است بر روی موضوع سالم‌سازی محصولات کشاورزی و ارتقای کیفیت تغذیه تمرکز کرده است با راه‌اندازی شبکه محصول سالم، فعالیت‌های این حوزه را سامان‌دهی کرد.

سمپوزیوم ملی شبکه محصول سالم هم در همین راستا و با حضور نمایندگانی از ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های فعال حوزه تولید محصولات سالم غذایی 16 و 17 بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

این رویداد فناورانه توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. در این سمپوزیوم، آخرین دستاوردهای اعضای شبکه محصول سالم در نمایشگاهی عرضه می‌شود.

شبکه محصول سالم( طرح شمس) توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی، بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی راه‌اندازی شده است.

این شبکه به افزایش اعتماد مردم به سلامت محصولات و ترویج سبک زندگی سالم منجر خواهد شد. شبکه محصول سالم با مشارکت شرکت‌ها و گروه‌های کنشگر و تاثیرگذار بر زنجیره تامین محصولات سالم به طور داوطلبانه تشکیل شد که هر یک از اعضا نقش موثر و معینی در دستیابی به اهداف و ماموریت های شبکه ایفا می‌کند.