یک شرکت اسکاتلندی از پلاستیک دور ریز سوخت موشکی تولید کرده که حافظ محیط زیست است. این شرکت قصد دارد با کمک این سوخت ماهواره به فضا بفرستد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دیلی میل، تولید سوخت موشک از پلاستیک دور ریز به انگلیس کمک می‌کند انرژی مورد نیاز برای ماموریت‌های فضایی آینده خود از جمله ارسال ماهواره به مدار زمین را به راحتی تامین کند.

در همین راستا شرکت اسکای رونا در ادینبرو اسکاتلند فناوری جدیدی ساخته که زباله‌های پلاستیکی را به یک منبع سوخت حافظ محیط زیست به نام «اکو سنس»(Ecosence) برای پرتاب موشک تبدیل می‌کند.

این شرکت به مدت یک هفته سوخت اکوسنس را در موتور موشکی که با پرینتر سه بعدی ساخته بود، آزمایش کرد. به این ترتیب توانست عملکرد سوخت «اکوسنس» را با سوخت کروسین مقایسه کند. کروسین یا همان نفت سفید اشکال مختلفی دارد و به عنوان سوخت به کار می‌رود. یکی از اشکال پالایش شده کروسین به نام RP-۱ به عنوان سوخت موشک استفاده می‌شود.

ولادیمیر لویکین از شرکت اسکای رونا می‌گوید: آزمایش مذکور برای نشان دادن قابلیت‌های علمی سوخت حافظ محیط زیست اکوسنس اهمیت زیادی دارد. این سوخت می‌تواند کل صنعت فضایی را دگرگون کند.

در ۹ بهمن (۲۹ ژانویه) نخستین آزمایش‌ها با استفاده از سوخت کروسین انجام شد. در ۱۱ بهمن نیز آزمایش‌هایی با استفاده از سوخت اکوسنس انجام شد و محققان عملکرد هر دو سوخت را مقایسه کردند.

مقایسه‌ها نشان داد سوخت اکوسنس ۴۵ درصد گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند و به خصوص قابلیت انطباق با شرایط جوی نامساعد در مقر پرتاب موشک در اسکاتلند را دارد.

شرکت مذکور امیدوار است پس از تکمیل آزمایش‌ها با کمک موشک ماهواره‌ها را به ارتفاع ۳۱۰ مایلی زمین بفرستد.