مقام معظم رهبری 118 مدال که از طرف برگزیدگان مسابقات المپیادهای جهانی به ایشان اهدا شده بود را در مراسمی با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به صاحبان این مدال‌ها بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، 135 نفر از برگزیدگان مسابقات المپیادهای جهانی، مدال‌های خود را به مقام معظم رهبری اهدا کرده بودند که این مدال‌ها در مراسمی با عنوان «بهترین هدیه» به مدال‌آوران بازگردانده شد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم با اشاره به این‌که باید پایه اقتصاد ایران نیروی انسانی باشد، گفت: تثبیت و ایجاد پایه اقتصاد کشور بر مبنای نیروی انسانی تحولات اساسی در ساختارهای نفتی به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور، بیان کرد: ایران روزهای حساسی را سپری می‌کند. در روزگاری هستیم که شاید نمود عینی جنگ در آن مشاهده نشود، اما ما در مبارزه با دشمنان هستیم و باید تغییرات اساسی در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

به گفته ستاری، مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر محلی است که یادآور مجاهدت افراد انقلابی است. امروز در میان نخبگان کشور هستم و می‌گویم که باید برای پیروزی در جنگ با دشمنان به سمت تغییر ساختارهای اقتصادی کشور برویم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، نخبگان را منشا اثر تغییرات بنیادی در اقتصاد کشور دانست و بر استفاده از استعداد و توان این قشر توانمند، تاکید کرد.

ستاری ادامه داد: ایران شرایط خوبی در حوزه‌های مختلف نانو، هوافضا و سلول‌های بنیادی در دنیا دارد. باید نیازها و کمبودهای این حوزه‌های علمی را با کمک نخبگان تامین کنیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما این پیشرفت‌ها را مدیون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم و نباید فراموش کنیم که چه کسانی به ما کمک کردند تا در دنیا دیده شویم. آخرین کسی که با ما مبارزه کرد صدام بود که اکنون کجاست؟ می‌خواهم بگویم ما به ایران و ملت محتاج هستیم وگرنه این کشور خیلی غنی و قوی است.

وی با بیان این‌که سیستم آموزشی کشور کاستی‌هایی دارد، گفت: با وجود تمام این کمی و کاستی‌ها در این سیستم اموزشی افرادی تربیت می‌وند که دنیا به دنبال جذب و به کارگیری آن‌ها است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امروز اقتصادی را در حال تجربه هستیم که بعد از صد سال دارد رقم می‌خورد، در واقع اقتصاد خارج از نفت آینده کشور را به جایگاه بالا در رشد علم و فناوری می‌برد.

رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان در ادامه تاکید کرد: امروز مسوولیت نخبگان کشور بیشتر است. باید شما با تلاشی مضاعف کشور را به سمت و سویی که از شما انتظار می رود ببرید. شما باید نقطه عطف اتفاقات خوب و رفع نیازهای کشور شوید.

وی ادامه داد: شما نباید به مردم خیانت کنید، مردم از شما انتظار دارند و باید به همین مردم و خاک خدمت کنید. تلاش شما کمک می کند جایگاه ایران در المپیادهای جهانی حفظ شود.

24 بهمن‌ماه امسال، مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر، میزبان همایش «بهترین هدیه» به منظور بازگشت مدال های اهداء شده به رهبر معظم انقلاب بود. در این مراسم نشان یادبودی از سوی رهبر انقلاب با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان به ۱۳۵ نفر از افتخارآفرینان المپیادهای علمی کشور که مدال های خود را پیش از این به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرده بودند، اهدا شد.

پیش از این در اسفندماه ۹۶ نیز در آیینی با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیش از ۸۰ مدال نخبگان دانشگاه شریف که به رهبری اهدا شده بود، توسط رهبر معظم انقلاب دوباره به دانشجویان هدیه شد.

در این آیین که با حضور خانواده شهدای هسته‌ای کشور همراه بود. لوح یادبودی به همراه یک انگشتر و چفیه از سوی رهبر معظم انقلاب به برگزیدگان المپیادهای علمی کشور اهداء و از آنان تجلیل به عمل آمد.