پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به عنوان بزرگ‌ترین زیست‌بوم فعالان دانش‌بنیان و استارتاپی، برای پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم خود اعلام فراخوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به عنوان یکی از فازهای توسعه ناحیه نوآوری پردیس، منتشر شد. متقاضیان می‌توانند از تاریخ 6 بهمن الی 5 اسفند سال جاری درخواست پذیرش و عضویت خود را ثبت کنند.

مطابق فراخوان منتشر شده،‌ «واحدهای تولیدی با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) که ارزش افزوده محصولاتشان بالا و تولیدشان مبتنی بر نیروی متخصص باشد و تولید انبوه و حجیم نداشته باشند»، «واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) صنایع -که تولیدات آن­ها در مناطقی بیرون از پارک صورت می‌­گیرد» و «آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فب‌لب‌های خاص که خدماتی با فناوری پیشرفته ارائه می‌کنند» از واحدهای فناور و دانش‌بنیان، واجد شرایط برای عضویت و استقرار در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.

همچنین هولدینگ‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاری، می‌توانند کمپ‌های تخصصی خود را براساس ضوابط پارک مستقر کنند.

حوزه‌های دارای اولویت برای پذیرش شرکت‌ها

در این فراخوان آمده است،‌ برای پذیرش و عضویت شرکت‌های جدید، متقاضیانی که در حوزه‌های «تجهیزات پزشکی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق» و «ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته» فعالیت می‌کنند، در اولویت واگذاری خواهد بود.

مساحت زمین قطعات قابل واگذاری و شرایط پرداخت وجه زمین مطابق اعلام فراخوان، صرفا تعداد 35 قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی (فاز 3)، در این طرح قابل واگذاری است.

حداقل مساحت قابل واگذاری 550 متر مربع و حداکثر 2500 مترمربع اعلام شده است. در صورت احراز نیاز شرکت‌ها، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف 5000 مترمربع نیز وجود خواهد داشت و قیمت قطعات بر اساس عواملی ازجمله: دسترسی‌ها، موقعیت، متراژ و...، متغیر خواهد بود.

مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات آماده‌سازی اراضی این فاز از پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که 21 هکتار وسعت دارد و با نام «پردیس کارآفرینی» شناخته می‌شود، در شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

متقاضیان می‌توانند از تاریخ 6 بهمن الی 5 اسفند سال جاری درخواست پذیرش و عضویت خود را ثبت کنند.

شرایط پذیرش

مطابق فراخوان منتشر شده،‌ «واحدهای تولیدی با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) که ارزش افزوده محصولاتشان بالا و تولیدشان مبتنی بر نیروی متخصص باشد و تولید انبوه و حجیم نداشته باشند»از جمله واحدهای فناور و دانش‌بنیان واجد شرایط برای عضویت و استقرار در این مجموعه هستند.

«واحدهای تحقیق و توسعه صنایع،که تولیدات آن­ها در مناطقی بیرون از پارک صورت می‌­گیرد» و «آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فب‌لب‌های خاص که خدماتی با فناوری پیشرفته ارائه می‌کنند» نیز حائز شرایط عضویت هستند.

اولویت

برای پذیرش و عضویت شرکت‌های جدید، متقاضیانی که در حوزه‌های «تجهیزات پزشکی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق» و «ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته» فعالیت می‌کنند، در اولویت واگذاری خواهد بود.