مدیر عامل شرکت تولید کننده داروی درمان سرطان از صادرات «سینادوکسوزوم» به تایلند و ارمنستان تا قبل از سال جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تولید نانوداروی ضد سرطان سینادوکسوزوم، موفق به صادرات و عرضه این محصول به کشور سوریه شد.

این محصول که در زمینه درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان پستان و تخمدان کاربرد دارد، با قیمتی کمتر از محصول مشابه خارجی در بازار دارویی ایران عرضه شده است. به نحوی که با وجود قیمت ۷۰۰ دلار برای هر ویال در بازارهای منطقه‌ای، داروی سینادوکسوزوم به قیمت ۳۸۰ هزار تومان با تعرفه آزاد و ۳۸ هزار تومان با تعرفه بیمه‌ای در بازار داخلی عرضه می‌شود.

طبق اعلام این شرکت، داروی سینادوکسوزوم تا کنون بیش از ۶ هزار ویال در کشور فروش داشته است که نشاندهنده پذیرش و تایید آن از سوی متخصصان انکولوژیست است.

داروی سینادوکسوزوم تولید ایران به دلیل اینکه به‌صورت انتخابی بر روی بافت‌های مبتلا عمل می‌کند، عوارض کمتری نسبت به داروی دوکسوروبیسین معمولی دارد.

مهناز قمی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این دارو اظهار کرد: تاکنون موفق شدیم داروی سینادوکسوزوم را به سوریه و لبنان صادر کنیم.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگری نیز مخاطب این دارو هستند، بیان کرد: با تلاش‌های زیاد در صدد برآمدیم تا این دارو را در ارمنستان و تایلند ثبت کنیم؛ این رجیستر دارو مدت زمانی به طول می‌انجامد.

قمی با تاکید بر آماده بودن این دارو برای صادرات گفت: پیش بینی می‌کنیم که در ماه پایانی امسال و قبل از سال جدید این دارو وارد تایلند و ارمنستان شود.