یکی از روش‌های درمانی امیدبخش در دنیا، ژن‌درمانی است، روشی که به کمک انسان آمده تا هم در درمان بیماری‌های صعب‌‌العلاج از آن‌ استفاده کند و هم در افزایش بهره‌وری از موجودات زنده اثرمند شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که با کمک فناوری انتقال ژن در کشور می‌توانیم ثروت‌زایی کنیم.

ژن درمانی در دو دهه اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این حوزه درمانی، فناوری انتقال و بیان ژن است. روشی که در آن دی ان ای خارجی به سلول میزبان وارد می‌شود. ژن درمانی از انتقال ژن برای انتقال مواد ژنتیکی به هدف درمان یک بیماری یا یک وضعیت در سلول بهره می‌گیرد.

«ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی به حوزه انتقال ژن ورود کرده است. بیشتر فعالیت خود را هم بر روی صنعت دامپروری متمرکز کرده است.»

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب، گفت: یکی از اولویت‌های ستاد صنعت دام است. صنعتی که تاثیر مستقیم و ملموسی در تامین امنیت غذایی و سلامت مردم دارد.

به گفته وی، زیست فناوری در بحث چندقلوزایی ورود پیدا کرده است تا دامداران به یکباره دام بیشتری داشته باشند. زیست فناوری کمک می‌کند گله‌ای که تک‌قلو زا بوده را چندقلوز زا کند و این یعنی ثروت‌آفرینی برای دامداران.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در این حوزه، بیان کرد: اگر بتوانیم به درستی زیست‌فناوری را در صنعت دامپروری وارد کنیم قطعا نتایج خوب و مفیدی به دست می‌آوریم.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری