کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت بیش از 90 درصدی از ثبت اختراع خارجی در این مسیر با مخترعان همراه شده و تا کنون 93 اختراع با حمایت این مرکز در دفاتر معتبر خارجی ثبت بین‌المللی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تجاری‌سازی محصولات تولیدی بر پایه فناوری الزاماتی دارد. ثبت اختراع، آن هم در دفاتر معتبر یکی از آن الزامات است.

در این مسیر با توجه به پیچیدگی‌های ثبت اختراع خارجی و هزینه‌های بالای آن کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مخترعان همراه شده است و با استفاده از روش‌هایی که در ادارات معتبر ثبت اختراع خارجی به کار می‌رود درخواست های ارسال شده را بررسی و حمایت می‌کند.

تا کنون 93 پتنت با حمایت بیش از 90 درصدی کانون در دفاتر معتبر خارجی گرنت شده است. البته از مجموع 1 هزار و 740 درخواست ثبت شده در سامانه کانون 286 پرونده برای حمایت تایید شده است.

علاوه بر این موارد ثبت اختراع بر توانایی تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر از سوی شرکت‌های فناور تاثیر می‌گذارد و ثبت آن گسترده‌ترین ابزار حفاظت از آن است. پس سیستم ثبت اختراع بستری برای تجاریسازی یک ایده و فناوری است.