کشور عطر و رایحه، بهمن‌ما امسال میزبان یک هیات تجاری و فناور از دانش‌بنیان‌های کشورمان بود. دانش‌‌بنیان‌هایی که با سفر به کشور فرانسه ضمن آشنایی با زنجیره ارزش عطر و رایحه این کشور، به دنبال توسعه بازار تولیدات خود در این کشور بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و  نوآوری، جمعی از برترین شرکت‌های بخش گیاهان دارویی و معطر ایران با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با سفر به کشور فرانسه از معروف‌ترین شرکت‌های خصوصی فعال فرانسوی، مراکز علمی و آموزشی مرتبط و همچنین سندیکا و قطب رقابتی عطر، رایحه و آرایشی و بهداشتی این کشور (در جنوب و مرکز فرانسه) بازدید کردند.


از نتایج این سفر، می‌توان به برگزاری نشست‌های تجاری رودررو میان طرف‌های ایرانی و همتایان فرانسوی اشاره کرد که این نشست‌ها زمینه‌های همکاری بین طرفین را بالا می‌برد.


این سفر با هدف «آشنایی با زنجیره ارزش عطر و رایحه کشور فرانسه»، «گسترش همکاری‌های اقتصادی و فنی با این کشور»، «توسعه بازار و صادرات برای شرکت‌های ایرانی» و همچنین «برطرف کردن نیاز شرکت‌های ایرانی در این بخش» انجام شد.


در این رویداد علاوه بر شرکت‌های مطرح ایران در حوزه گیاهان دارویی و معطر، 5 شرکت دانش‌بنیان، یک شرکت خلاق و دو شرکت فناور هم حضور داشتند. در مجموع ده شرکت در این رویداد مشارکت داشتند.