رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت از سوی اپراتورها برای حل مشکل کیفیت اینترنت کاربران خبر داد و گفت: گراف وضعیت شبکه اپراتورها رصد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و  نوآوری، حسین فلاح جوشقانی از بهبود کیفیت دسترسی به اینترنت با توجه به افزایش میزان مصرف کاربران در شرایط شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: بررسی های رگولاتوری از افزایش ۴۰ درصدی مصرف اینترنت طی روزهای اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون با تعطیلی مدارس و دانشگاهها و برخی شرکت ها، بسیاری از مردم بیشتر امور خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند و این موضوع باعث شده که شاهد افزایش بار ترافیکی روی شبکه ملی اطلاعات باشیم.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: حتی پیش بینی می کنیم با تعطیلی های بیشتر طی هفته های جاری، میزان مصرف اینترنت از سوی کاربران افزایش یابد و به همین دلیل به اپراتورهای ثابت و موبایل تذکر دادیم تا ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه وضعیت شبکه اپراتورها دائما از سوی رگولاتوری رصد می شود، توضیح داد: در گراف های مصرف اینترنت شبکه اپراتورهای ثابت و موبایل، اشباع ظرفیت قابل مشاهده است و این درحالی است که معمولا اپراتورها باید حدود ۲۰ درصد ظرفیت خالی روی شبکه داشته باشند.

فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه بر این اساس اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را پس از مهلتی که به آنها داده شد، افزایش دادند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که روی کیفیت اینترنت تاثیرگذار بود مربوط به سیستم های شبکه انتقال می شد که اپراتورها آن را از مخابرات دریافت می کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: در این زمینه با مذاکرات صورت گرفته، شرکت مخابرات ایران همکاری کامل را در دستور کار قرار داد و پیگیری ها نیز نشان می دهد که در استانهای مختلف، ظرفیت انتقال بیشتری برای دسترسی، در اختیار اپراتورها قرار داده تا اپراتورها بتوانند کیفیت خدماتشان را بهبود دهند.

وی افزود: از روز گذشته شاهد بهبود کیفیت دسترسی کاربران به اینترنت هستیم.