میهمانی ناخوانده آمد و هم‌نشین روزهای پایانی سال 98 مردم شد. ویروسی جهش یافته که روزهای آخر سال را به کام مردم کمی تلخ کرد. اما این تلخی‌ها متولیان سلامت کشور را مایوس نکرد و تلاش‌ها برای کنترل و پیشگیری شیوع این بیماری ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و  نوآوری، آن‌طور که دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید: تا دو هفته دیگر پاسخ تست‌های بالینی داروهای کرونا مشخص می‌شود.

مصطفی قانعی که این روزها به عنوان یکی از اعضای کمیته علمی کووید 19 هم فعالیت می‌کند با اشاره به این‌که داروهای مرتبط با بیماری کرونا در کشور تولید شده است، گفت: تست‌های بالینی این داروها را آغاز کردیم و تا دو هفته دیگر پاسخ این تست‌ها آماده می‌شود و تا یک ماه دیگر نتایج کامل آن را اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: این داروها گیاهی هستند و قرار است برای برای درمان بیماری کرونا مورد استفاده قرار بگیرند. البته هنوز به تایید نهایی نرسیده اند. قرار بر این است که این داروها پس از تایید سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست بالینی شود و نتایج را ارائه کنیم.

شایسته یادآوری است، «با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم» عنوان فراخوانی است که قصد دارد با هم افزایی فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری گامی قدرتمند و هم افزایی در کمک به مردم و جامعه برای مبارزه با ویروس جدید کرونا با کمک توانمندی دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ ها بردارد. با استفاده از این ظرفیت علمی و فناورانه و نوآورانه موجود در کشور گام‌های جدی برای مبارزه با این بیماری برداشته شود.