معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از ارائه گزارش اقدامات انجام شده در کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی به رئیس جمهوری در پیگیری تلفنی روز جمعه دکتر روحانی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری ستاری به پیگیری تلفنی رئیس جمهوری از نتایج اقدامات انجام شده در کمیته مقابله با کرونای معاونت علمی اشاره کرد و گفت: در این پیگیری توضیح اقدامات انجام شده به استحضار رئیس جمهور رسید.

ستاری افزود: در این تماس پیگیری امور مربوط به حوزه علم و فناوری در جهت مقابله با ویروس کرونا و تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان و کارآزمائی بالینی و بهره برداری داروهای جدید در حالت ساخت مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: کمیته مشترک علمی ما بین وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با معاونت علمی و فناوری تشکیل شده که در حال حاضر دهها پروژه پژوهشی مشترک تعریف شده است و بزودی نتایج برخی از آنها مشخص خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین به درخواست رئیس جمهور مبنی بر اینکه هرچه زودتر باید ماهیت این ویروس و حرکت و تاثیرگذاری و عملکرد آن در افراد مختلف مشخص و تشخیص داده شود اشاره کرد و گفت: می بایست حمایت از شرکت های دانش بنیان و محققینی که در مقابله با ویروس کرونا مشغول به کار شده اند صورت گیرد. همچنین مطالعات جدی در مقابله با این ویروس باید انجام شود.

در گزارش ستاری آمده است: پروتکل های جدید درمانی با هماهنگی وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در حال انجام و اقداماتی در راستای مطالعات بالینی زیر نظر این وزارتخانه با اخذ گواهی مربوط از کمیته اخلاق پزشکی صورت گرفته است.