به دنبال لفاظی‌های مفصل ترامپ در مورد طراحی ابزار متنوع توسط گوگل برای کمک به مقابله با کرونا، این شرکت به طور غیرمستقیم این اظهارات را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و  نوآوری،  به نقل از رویترز، گوگل اعلام کرده که بخش وریلی در این شرکت که قرار است در زمینه علوم زیستی فعالیت کند، هنوز در مراحل اولیه طراحی ابزاری برای کمک به مقابله به کرونا و رفع نیازهای موجود برای انجام تست مربوطه است.

اداره ارتباطات گوگل در حساب توئیتری خود بدون اشاره مستقیم به اظهارت ترامپ در این زمینه اعلام کرده است: وریلی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود است و دامنه فعالیت آن در آینده گسترده‌تر خواهد شد.

پس از آنکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیروز اعلام کرد گوگل وب سایتی را برای کمک به شناسایی افراد نیازمند به انجام تست کرونا راه اندازی می‌کند، ارزش سهام شرکت آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل محسوب می‌شود بیش از ۹ درصد رشد کرد و این در حالی است که بازار سهام در این روزها شرایط نامناسبی را پشت سر می‌گذارد.

ترامپ با اغراق فراوان مدعی شده بود ۱۷۰۰ مهندس گوگل در حال فعالیت در این زمینه هستند. اما گوگل حاضر به تأیید این ادعا نشد.