در این روزهای بی قرار، گرچه، زمان به تردید و انکار از فراگیری ویروس نابکار، نوشدن را به انتظار می‌کشد، امید و ایمان به پیروزمندی انسان، نوری‌ست بر مسیرِ آمدنِ نوروز.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در پیام پرویز کرمی سخنگوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز 99 آمده است؛


                                                                          یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
                                                                        یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ


جادویِ جاویدانِ جهان، نوروز است و بهار. بهار، مُهری‌ست بر مِهر ماندگار. در این روزهای بی قرار، گرچه، زمان به تردید و انکار از فراگیری ویروس نابکار، نوشدن را به انتظار می‌کشد، امید و ایمان به پیروزمندی انسان، نوری‌ست بر مسیرِ آمدنِ نوروز.

زمان با شتابِ توقف‌ناپذیری، می‌رود و نمی‌ماند، اما در یادش می‌ماند که انسانِ مسلمانِ ایرانی، از خاکسترِ آتشی ناخواسته، مرغِ آذربادی خواهد بود که سردیِ زمستان را مُذاب خواهد کرد و درخت دوستی را سیراب.

آنچه در آخرین روزهای سالِ کهنه دیدیم، عظمتِ روحِ ایرانی بود در قالب گروه‌هایی که همدلانه، کنار هم ایستادند و بر مشکلات و دشواری‌های جهانشمول، فائق آمدند.

چند گروه اما همانگونه که به انتظار نشسته بودیم، پرتلاش بودند و امیدوار؛ اهالی رسانه و پزشکان و پرستاران و دانش‌بنیان ها. در بستر زیست‌بومِ نوآوری و فناوری، جهان را خیره ساختند؛ آن هم در زمانه‌ای که دیوِ شومِ تحریم، سایه‌اش را بر ملت شریف ایران، گسترده‌تر کرده است.

نوروز، در سال جدید، نَه یک روز و دَه روز، بلکه می‌تواند هزار روز و هزاران روز باشد. چرا که با همت و تاب آوری و خلاقیت ایرانیانِ مومن و مسلمان، در هر شبانه روز، می‌شود طرحی نو درانداخت و راهی نو ساخت و کسوتی تازه برای وطن عزیزمان پرداخت و تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد.

این نوروز را که برخلاف رسوم گذشته، به اجبارِ ناپایدارِ کرونا، دور از هم خواهیم بود، با دل و جان، خُجسته‌باد می‌گویم و به وجود تک‌تک همه شمایانِ فعال در عرصه دانش‌بنیان، افتخار می‌کنم. روزگارتان خوش و تندرستی‌تان مدام.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان