یک شرکت چینی رباتی ساخته که با استفاده از لامپ های مافوق بنفش و مایع ضدعفونی کننده اماکن را پاکسازی و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ به نقل از دیلی میل، یک شرکت چینی از ربات مخصوص ضدعفونی کردن اماکن رونمایی کرده که با ترکیبی از اشعه مافوق بنفش و مایع ضدعفونی کننده پاتوژن های ویروس کرونا را از بین می برد.

این ربات ۴۰ هزار دلاری کاملا خودکار است و ۴ دسته لامپ مافوق بنفش و ۵ دماغه اسپری مایع ضدعفونی کننده دارد. این ربات با ارتفاع ۱.۴ متر می تواند ۱۵۰۰ میلی لیتر مایع ضدعفونی کننده حمل کند و عمر شارژ آن نیز ۶ ساعت است. 

این دستگاه ضدعفونی کننده در شرکت «کینون رباتیکز» در شانگهای ساخته شده است. شرکت مذکور پیش از این ربات هایی برای ارسال غذا و همچنین ربات های تبلیغاتی ساخته است.

سیمی وانگ مدیر بخش توسعه تجارت بین الملل «کینون رباتیکز» می گوید:  ین ربات به طور مخصوص برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ساخته شده است. پس از شیوع ویروس کرونا بیمارستان های مختلف از ما درخواست می کردند تا از ربات هایمان برای ارسال غذا، دارو و اسناد استفاده  کنیم. به همین دلیل ما این ربات را ساختیم.

این ربات طوری طراحی شده تا در فضاهای سربسته و روی سطح صاف حرکت کند. همچنین ربات ضدعفونی کننده می تواند از مسیرهایی با شیب ۵ درجه نیز بالا برود. در کنار این موارد دستگاه مذکور قادر است ۸ ساعت به طور مداوم مایع ضدعفونی را اسپری کند.