محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت گیت های ضدعفونی کننده پرسنل شدند که قرار است بعد از اخذ مجوزها در مراکز درمانی و اماکن عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ افشین ناصری مدیر عامل شرکت دانش بنیانی در پارک فناوری پردیس اظهار داشت: موفق به ساخت دستگاهی شدیم که در اماکن عمومی برای ضد عفونی کردن پرسنل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه از این دستگاه برای ضدعفونی کردن لباس کادر درمانی بالاخص افراد شاغل در بخش اداری و پرسنل در بخش‌های غیر آلوده که ملزم به رفت و آمد در بخشهای بستری  هستند می‌توان استفاده کرد، بیان کرد: این دستگاه قابل استفاده برای ورودی و خروجی ساختمان‌های اداری شرکت‌ها و سازمان‌ها و ضدعفونی کردن البسه کارمندان و مراجعان آنها است.

ناصری تاکید کرد: دستگاه، مواد ضد عفونی مخصوصی را به صورت مه و بدون ایجاد خیسی، بر روی البسه افراد پاشش می‌کند که از گردن به پایین خصوصا کفش های پرسنل را ضد عفونی می کند.

مدیر عامل این شرکت هدف از ساخت این دستگاه را حفاظت از سلامتی کادر درمانی، بالاخص افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط دارند و همچنین همراهان این بیماران دانست.

وی  افزود: این دستگاه را برای ورودی و خروجی بخش‌های مخصوص به درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها در نظر گرفته‌ایم.

ناصری خاطر نشان کرد: در واقع این دستگاه در ورودی و خروجی بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا، برای ضدعفونی کردن پوشش کادر درمان، همراهان بیمار و به طور کلی افرادی که به این بخش‌ها رفت و آمد دارند، نصب می‌شود.

وی با اشاره به روند کار دستگاه گفت: دستگاه دارای یک مخزن مواد ضدعفونی کننده است، که به محض ورود افراد پاشش و ضد عفونی را آغاز می کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه یک الی دو روز آینده نتیجه آزمایش های وزارت بهداشت برای اخذ مجوز این دستگاه مشخص می شود، گفت: اولین نمونه آن چند روز قبل از پایان سال ۱۳۹۸ در ورودی بخش تریاژ یک بیمارستان که مخصوص بیماران تنفسی است، بصورت آزمایشی نصب شد.

وی افزود: چند نمونه دیگر هم در تعطیلات نوروز آماده شده که جهت تست‌های آزمایشگاهیِ اداره تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و به سرعت مراحل پایانی اخذ مجوز تولید وزارت بهداشت در حال انجام است.

ناصری با بیان اینکه در این دستگاه از موادی استفاده می شود که برای ریه افراد مضر نیست، گفت: این مواد کاملا مورد تایید وزارت بهداشت است.