رسیدن به بازارهای بینالمللی یکی از اهداف بلندمدت و خواسته همه دانشبنیانهایی است که در کشور فعالیت میکنند. شاید بهترین روش دیده شدن در بازار این است که بتوانید خود را به مشتریان بینالمللی اثبات کنید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، رسیدن به بازارهای بینالمللی یکی از اهداف بلندمدت و خواسته همه دانشبنیانهایی است که در کشور فعالیت میکنند. شاید بهترین روش دیده شدن در بازار این است که بتوانید خود را به مشتریان بینالمللی اثبات کنید. اینکه محصولات تولیدی یک شرکت هم سطح با برندهای مقبول جهانی عرضه شوند و مشترین دیگر کشورها بتوانند با اطمینان خاطر خرید کنند.
دفتر کسبوکار بینالمللی مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری که یکی از ماموریتهای کاری خود را بر روی توسعه صادرات دانشبنیانها متمرکز کرده است در این مسیر گامهای قابل توجهی برداشته است. یکی از این اقدامات ارائه 4 هزار خدمت برای توانمندسازی و توسعه بازار به 2 هزار و 500 شرکت دانشبنیان است.
600 میلیون دلار صادرات دانشبنیانی در کشور
بر اساس آمارهای اعلام شده این دفتر، میزان صادرات دانشبنیانهای ایرانی در سال 98 بیش از 600 میلیون دلار بود.
در همین زمینه روحالله استیری مدیر دفتر کسبوکار بینالمللی مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری، میگوید: بازار صادرات دانشبنیانهای توانمند ایرانی شرایط خوبی دارد و امسال تلاش میکنیم این بازار را با وجود موانعی چون بیماری کرونا و تحریمها بیشتر توسعه دهیم.
به گفته استیری، پیشبینی برای توسعه صادرات دانشبنیانها در سال جاری کمی مشکل است. اما در تلاش هستیم تا بازار کشورهای آسیای میانه و همسایه را هدف بگیریم و محصولات ایرانی را در این بازارها توسعه دهیم.