اجرای پروژه های عظیم در حوزه‌های مانند نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و مواردی از این دست، نیازمند مجموعه نرم افزارهای فنی و مهندسی است که استفاده از نمونه مشابه خارجی آنها گاهای هزینه‌های بالغ بر 2 تا 3 میلیون دلار را در پی دارد، یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق شده است که نسخه ایرانی این محصولات را بومی سازی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علیرضا سرقینی  مدیر عامل شرکت دانش بنیان پارلا صنایع در این‌باره گفت: طراحی  پروژه‌های کلانی مانند پروژه‌های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، عمرانی و مانند آن، نیازمند یک مجموعه نرم افزار است که عموماً از سوی شرکت‌های خارجی ی می شود. این نرم افزارها گاهاً با قیمت‌های کلانی در بازه 2 تا 3 میلیون دلار  به مصرف کنندگان ایرانی عرضه می‌شود.

مدیر عامل  شرکت دانش بنیان پارلا صنایع  با اشاره به سابقه سه دهه تحقیق در این شرکت گفت: با تلاش بسیار و کمک متخصصین جوان کشورمان، موفق شدیم تا این مجموعه نرم‌افزاری حیاتی را در داخل کشور بومی‌سازی کنیم. برگزیده شدن در جشنواره بین المللی خوارزمی، اخذ مدال طلا و قرار گرفتن در لیست صد شرکت دانش بنیان منتخب پژوهشگاه نفت در سال 98 ، بخشی از افتخاراتی است که طراحی این مجموعه نرم افزار نصیب ما کرده است.

سرقینی با اشاره به چالش‌های عمده کار در این عرصه، اظهار کرد: متاسفانه با وجود  نرخ بالای نمونه مشابه خارجی و علی‌رغم عقد قراردادهای موفق با شرکت‌های نفتی، حمایت‌های مورد انتظار از شرکت در این حوزه صورت نگرفته است و ما امیدواریم با اعمال حمایت‌های معنوی لازم از سوی نهادهای مانند وزارت نفت بتوانیم تا در  جهت بروزرسانی و افزایش بیشتر بهره‌وری در این عرصه اقدام کنیم.

وی از ابراز علاقه یک شرکت نفتی بین المللی در مالزی برای خرید این محصول خبر داد و گفت: با ورود یک تیم جدید همکار، امیدوار هستیم در صورت رفع مشکلات ناشی از تحریم و محدودیت جابجایی پول، بتوانیم ، محصول فکر و اندیشه ایرانی را به خریداران جهانی معرفی کنیم.