توسعه بازار صادراتی شرکتهای دانش بنیان از جمله اقداماتی است که میتواند تسهیلگر جهش در تولید محصولات دانش بنیان باشد. بیش از 4700 شرکت دانش بنیان در صورت دارا بودن شرایط میتوانند علاوه بر لیزینگ داخلی محصولات، از لیزینگ خارجی نیز برای انجام صادرات بهرهمند شوند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، صادرات محصولات دانش بنیان از جمله اهدافی است که مدیران بسیاری از این واحدهای فناور به صورت خود جوش به عنوان یک هدف، برای خود تعیین کردهاند. این شرکتها تا کنون در این زمینه موفقیتهای قابل توجهی نیز کسب کردهاند. این موفقیتها از این سو ارزشمند و قابل توجه است که علی رغم شرایط تحریمی و برخی محدودیتها به دست آمده است.
فعال شدن پایگاههای صادراتی که به شکل خصوصی اداره میشوند، از جمله خدماتی است که در این زمینه عرضه میشود. لیزینگ داخلی محصولات دانش بنیان در حال حاضر فعال است و تا سقف 80 درصد از مبلغ قرارداد را پوشش میدهد.
بر این اساس طرح لیزینگ خارجی محصولات دانش بنیان نیز فعال شده است. شرکتهای دانش بنیانی که بتوانند از صندوق ضمانت صادرات، ضمانت نامههای لازم را دریافت کنند، میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند.