آنچه مسلم است این است که اگر به دنبال توسعه کیفی و کمی خدمات آزمایشگاهی در کشور هستیم ابتدا باید زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهای آن را فراهم کنیم. یکی از این پیش‌نیازهای اصلی، ایجاد بازار و فراهم کردن شرایط تجاری‌سازی این خدمات و محصولات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، «تلاش می‌کنیم بازار خدمات آزمایشگاهی را توسعه دهیم. بازاری که فواید آن برای جامعه، نظام سلامت و آزمایشگاه‌های کشور است.» این موضوعی است که رضا اسدی‌فرد به آن اشاره می کند و می‌گوید: تمرکز اصلی ما در سال 98 و امسال، توسعه بازار خدمات آزمایشگاهی به عنوان یکی از نیازهای نظام سلامت است.

به گفته وی، حدود 7 هزار عضو با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری‌ همکاری می‌کنند و این جمعیت بزرگ یعنی یک توانمندی مقبول و قابل اتکا.

اجرای برنامه‌های انگیزشی و ارائه تخفیفات خدمات آزمایشگاهی از جمله برنامه‌های شبکه برای جذب پژوهشگران، مراکز آزمایشگاهی، دانشجویان و اساتید مرتبط با این حوزه علمی است.

اسدی‌فرد با اشاره به این موضوع که در چند سال اخیر روند عضویت در شبکه آزمایشگاهی رو به رشد بوده بر اجرای متنوع برنامه‌های تخفیفاتی این مجموعه در سال جاری تاکید می کند.

ارائه تخفیفات 40 میلیون ریالی به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، 20 میلیون ریال به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، 10 میلیون ریال به اعضای جدید شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و 40 میلیون ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این خدمات تخفیفی در بهار 99 شبکه آزمایشگاهی است.