سرپرست گروه فرهنگی «فدک» اعلام کرد در صورت پایان شرایط کرونایی، این گروه آمادگی اجرای نمایش «خورشید کاروان» را در ایام ماه محرم و صفر دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهدی متوسلی سرپرست گروه فرهنگی «فدک» درباره وضعیت اجرای نمایش «خورشید کاروان» در سی امین سال اجرای خود در ایام ماه محرم و صفر سال جاری،گفت: ما منتظر اعلام وضعیت از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم تا مشخص شود چه تصمیمی برای تجمعات و فعالیت‌های هنری گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: هنوز تصمیمی قطعی در زمینه اجرا کردن یا نکردن «خورشید کاروان» در سال جاری نگرفته‌ایم ولی آمادگی لازم را داریم تا «خورشید کاروان» را در سی امین سال اجرای خود، روی صحنه ببریم. البته این منوط به وضعیت فعالیت سالن‌های تئاتر و نحوه اجرای آثار نمایشی در دوران پایان بحران کرونا دارد.

این نمایشنامه نویس در ادامه سخنان خود درباره آثار جدیدی که نگاشته است، توضیح داد: از قبل روی چند نمایشنامه در حوزه‌های دفاع مقدس، سیاسی و تاریخ سیاسی ایران کار کرده‌ام. روند نگارش نمایشنامه توسط من اینگونه است که وقتی طرح اولیه آماده شد، بازیگران را انتخاب و در قالب تمرین‌های کارگاهی، نمایشنامه را شکل می‌دهم. لازمه این روند هم مهیا شدن تمهیدات لازم برای اجرا، حمایت، پشتیبانی و تمرین است که در چند سال اخیر چنین شرایطی فراهم نبوده است.

متوسلی درباره فعالیت‌های این روزهای خود در ایام قرنطینه کرونایی، افزود: این روزها در حال سامان دادن به آرشیو شخصی خودم هستم و در گروه «فدک» قصد داریم ۳۰ سال آرشیو فعالیت‌های این گروه را متمرکز و شکل دهیم.

سرپرست گروه «فدک» در پایان سخنان خود درباره اولویت این گروه برای تولید اثری جدید در عرصه تئاتر، یادآور شد: نمایشنامه‌ای با عنوان «نوبت عاشقی» اولویت اول‌مان برای تولید اثری جدید است که اثری دفاع مقدسی با محوریت اهل بیت (ع) است.