محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید ایمپلنتهای تیتانیومی در بدن بیماران شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،به نقل از معاونت علمی و فناوری، خسرو محمدلو مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولید کننده ایمپلنت‌های تیتانیومی فک و صورت و جمجمه گفت: در سال ۹۵ این شرکت دانش‌بنیان بر اساس نیاز جامعه به حوزه تولید کاشتنی‌های ارتوپدی و ستون فقرات ورود کرد.

محمدلو گفت: این مجموعه ساخت ایمپلنت‌های سفارشی (Custom Made) بر اساس نیاز بیمار و به سفارش متخصص مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داد و با همکاری متخصصان جراحی مغز و اعصاب و فک و صورت ورادیولوژیست ها این پروژه خود را به اتمام رساند.

وی ادامه داد: اگر چه در شروع طراحی ایمپلنت‌ها بر اساس به‌روزترین برندهای دنیا صورت گرفت ولی با توجه به تجربه بالای متخصصان جراح ایرانی و تکنیسین‌های اتاق عمل و همکاری آنها با بخش R&D و تعامل با کادر تولید، در حال حاضر شرکت، تولیداتی با طراحی‌های خاص و منحصر به فرد دارد.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی این شرکت با استفاده از بهترین مواد اولیه موجود در بازار جهانی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کیفیت بالا ساخته می‌شود و نه تنها قابل رقابت با محصولات خارجی است بلکه یک دوم قیمت نسبت به محصولات اروپایی و آمریکایی در داخل کشور به مراکز دانشگاهی و درمانی ارائه می‌شود.

وی افزود: این محصولات با برند ایرانی به کشور آلمان، عراق، افغانستان و ارمنستان صادر می‌شود.