معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با اشاره به سفرهای سه گانه خود به استان بوشهر از سال قبل تا کنون، اظهار کرد: هر بار که به این استان سفر می‌کنیم، روند رو به جلو و پیشرفت زیست بوم نوآورانه استان را شاهد هستیم. افتتاح چند ساختمان جدید در پارک علم و فناوری و دانشگاه بوشهر، می‌تواند محیطی جدید ایجاد کند تا هسته‌های فناور تشکیل شده توسط جوانان استان در آن به شرکت های پویا و بالنده تبدیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ستاری در اینباره اظهار کرد : هر بار که به این استان سفر می کنم، شاهد ایده‌ها و شرکت های فناور جدید هستیم، این مسئله خود سطح انگیزه و پویایی جوانان این خطه را نشان می‌دهد. علاوه بر تاسیسات جدید ایجاد شده، معاونت علمی و فناوری باز هم از توسعه فعالیت ها در پارک  علم و فناوری استان حمایت خواهد کرد و سرمایه گذاری لازم در این زمینه انجام خواهد گرفت.

وی گفت: در تلاش هستیم تا زیست بوم اقتصاد دانش بنیان کشور به شکل متوازن در تمام کشور رشدی هماهنگ را شاهد باشد. در  حال حاضر بیش از 5000 شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند و فروش آنها در سال گذشته از 120 هزار میلیارد تومان فراتر رفت. حجم اقتصاد دانش بنیان  و رشد آن به گونه ای است که قابل نادیده گرفتن نیست. تلاش داریم تا هم در زمینه توسعه زیر ساخت ها و هم در حوزه مالی تمام نیازمندی های توسعه این زیست بوم را فراهم سازیم .

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در استان بوشهر، افزود: مجتمع های که  در این سفر افتاح شد و تفاهم نامه های که منعقد شد، زمینه‌ را فراهم می کند تا دست جوانان فناور و شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه فناوری، برای کمک به حل مشکلات استان بازتر باشد.

وی با اشاره به پتانسیل بالای  این ناحیه از کشور در صنعت نفت و گاز و زیست فناوری، بیان داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا سطح مشارکت شرکت های بومی در فناوری‌های مرتبط با حوزه های مانند نفت، گاز و زیست فناوری دریایی بالاتر برود. قراردادهای که منعقد شد و محصولات فناورانه ای که  توسط  شرکت های فناور استان تولید شده، همگی بر اساس این راهبرد مورد حمایت  قرار گرفته است. تفکر مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان، پیش از هر چیز امر توسعه را با تکیه بر توانمندی‌های محلی هر استان  قابل تحقق می‌داند. بر این اساس امیدواریم که استان بوشهر با کمک شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان  به قطب فناوری‌های نفت و گاز  و زیست فناوری در کشور تبدیل شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در  آغاز سفر استانی خود در مراسم افتتاح  برج نوآوری استان موسم به برج مروارید خلیج فارس شرکت کرد.  این مرکز به همراه چند نهاد مشابه دیگر در استان با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری تاسیس شده اند.

بازدید از چند نمایشگاه در حوزه محصولات ویژه مقابله با کرونا، محصولات فناورانه حوزه نفت و گاز و یک طرح گلخانه‌ای بخش دیگر از رخدادهای این سفر بود.

ستاری همچنین از چند شتابدهنده فعال در حوزه محتوای دیجیتال، انیمیشن و نفت و گاز بازدید کرد. وی پیش از آن در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه در حوزه آب، ابراز امیداوری کرد که با توسعه کمی و کیفی شرکت های فناور فعال در موضوع آب، بتوان چالش های این حوزه را با کمک فناوری مدیریت کرد.

وی نقطه نظرات مطرح شده از سوی مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان استان را که در حاشیه بازدید از چند نمایشگاه مختلف با وی در میان گذاشته شده بود را در نشست اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با مسئولین استانی در میان گذاشت.