مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده ماسک‌های نانویی گفت: ما از هم اکنون هم امکان صادرات ماسک های نانو را به کشورها داریم کمااینکه برخی از این کشورها از ما درخواست داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، رضا فریدی مجیدی اظهار کرد: به تازگی وزارت بهداشت اعلام کرده که امکان صادرات ماسک‌های نانو به کشورهای متقاضی وجود دارد از این رو در صدد هستیم که نیاز برخی کشورها را برطرف کنیم.

به گفته وی، کشورهای رمانی، بلژیک، هلند، آلمان، انگلیس، کانادا، مالزی، چین، روسیه، ترکیه و …از جمله کشورهایی هستند که از شرکت ما درخواست داشته‌اند تا ماسک‌های n۹۵ نانو را برای کادر بیمارستانی همان کشور، بفرستیم.

به گفته وی، تاکنون ۸۰۰ هزار ماسک طبی از ابتدای شیوع کرونا تولید کردیم و قرار بود یک میلیون ماسک را طبق درخواست وزارت بهداشت ارائه کنیم که مابقی تا یکی دو هفته آینده تکمیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قرار است که از این ماسک‌ها برای پیک‌های بعدی بیماری کرونا ذخیره استراتژیک داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امکان صادرات از همین الان وجود دارد به شرط آنکه مجوزهای صادراتی را اخذ کنیم.

فریدی مجیدی با اشاره به میزان تقاضای این شرکت‌ها گفت: از ۳۰۰ هزار ماسک تا یک میلیون ماسک از شرکت ما درخواست شده است.

مدیر این شرکت دانش بنیان تولید کننده ماسک‌های نانو با اشاره به ظرفیت تولید این ماسک‌ها در این شرکت، گفت: ما توانایی تولید ۳۰-۴۰ هزار ماسک نانو در این شرکت را داریم.