طرح دولت سنگاپور برای وادار کردن مردم به استفاده از پوشیدنی‌های هوشمند برای ردگیری دقیق آنها به بهانه مقابله با ویروس کرونا، موجب خشم عمومی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از زد دی نت، مردم سنگاپور در اعتراض به طرح یادشده یک دادخواست آنلاین را تهیه کرده و خواستار کنار گذاشته شدن طرح استفاده اجباری از پوشیدنی‌های هوشمند برای ردگیری ویروس کرونا شده‌اند. تا به حال حدود ۱۸ هزار نفر این دادخواست را امضا کرده‌اند.

سنگاپوری‌ها معتقدند که ابزار یادشده نقض حریم شخصی و دسترسی دولت به داده‌های خصوصی آنها را تسهیل می‌کند و آزادی‌های قانونی مردم را به خطر می‌اندازد. پیش از این دولت این کشور از اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای ردگیری وضعیت سلامت مردم استفاده کرده بود که این اقدام هم با برخی واکنش‌های منفی مواجه شده بود.

در بخشی از دادخواست آنلاین اعتراضی مذکور تصریح شده: دولت سنگاپور در حال تبدیل به دولتی کنترل گر است که قصد دارد مردم را مجبور به استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند کند و احتمالاً در آینده قوانینی وضع می‌کند که روشن ماندن همیشگی دستگاه‌های یادشده را اجباری کند. لذا سرنوشت سنگاپور تبدیل شدن به یک دولت پلیسی است.

پوشیدنی هوشمند مدنظر دولت سنگاپور که احتمالاً در قالب یک مچ بند طراحی و تولید می‌شود، در اختیار تک تک مردم این کشور قرار می‌گیرد. اما دولت هنوز در مورد اجباری بودن استفاده از آن موضع‌گیری صریحی نکرده است. با این حال بسیاری از مردم این کشور با حضور در شبکه‌های اجتماعی اظهار نگرانی کرده‌اند که عملیاتی شدن این طرح باعث خواهد شد تا زندگی مردم سنگاپور لحظه به لحظه زیر ذره بین باشد.