محققان در یک شرکت دانش بنیان لباس محافظتی راحتی برای کادر درمان به تولید رساندند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از معاونت علمی و فناوری، با شیوع کرونا تصاویری از کادر درمان که در صف نخست مقابله با این بیماری قرار داشتند منتشر شد که استفاده طولانی مدت از ماسک و لباس‌های نه چندان راحت محافظتی ردی عمیق بر چهره آنها باقی گذاشته بود. در همین راستا یک شرکت فناور لباسی طراحی کرده است که با قیمتی بسیار کمتر از نمونه مشابه خارجی، شرایط کاری سهل‌تری را برای پزشکان به وجود می‌آورد.

 شرکت‌های متعدد فناور و دانش‌بنیان محصولات ایران ساخت خود را به «نمایشگاه جهش تولید و محصولات مقابله با کرونا» آوردند تا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

این شرکت بنیان یکی از این مجموعه‌های دانش‌بنیان است که لباسی یک دست و راحت طراحی کرده است تا کاهنده آلام پزشکان و بیماران کرونایی باشد. کش‌ماسک صورت و لباس‌های حفاظتی گرم، گاهی باعث می‌شود  تا پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمانی زحمت‌کشی که به بیماران کرونایی خدمت می‌کنند با رنجی مضاعف روبه‌رو باشند.

دامون نوری حصار مدیر عامل شرکت فناور بنیان گفت: این شرکت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پارک علم و فناوری اردبیل مستقر شده است و در حوزه تجهیزات و لوازم پزشکی فعالیت دارد. با توجه به اینکه لباس‌های خارجی راحت‌تر، بسیار گران هستند و واردات آنها نیز با مشکل مواجه است، با تلاش شبانه‌روزی یک تیم هفت نفره در شرکت، یک لباس راحت محافظتی طراحی شد.

وی افزود: این لباس هوای بیرون را به داخل مکش می‌کند و ضمن ایجاد خنکی و کاهش دما، همزمان این هوا را  بیش از ۹۹ درصد تصفیه می‌کند.

مدیر عامل شرکت بنیان گفت: با توجه به کسب مجوزهای لازم و تفاوت قیمت زیاد با نمونه مشابه خارجی و همچنین کارایی بسیار خوب، این لباس محافظتی مورد استقبال کادر درمان قرار گرفت. در حال حاضر این شرکت چند قرارداد متعدد فروش امضاء کرده است و به صورت شبانه روزی در حال تولید لباس محافظتی جدید است.

دامون نوری حصار گفت: روند طراحی و ساخت لباس یک ماه طول کشید و امیدوار هستیم با حمایت نهادهای مسئول بتوانیم  نیاز داخل به این محصول را تامین کنیم.