نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «INOTEX ۲۰۲۰» از ۲۱ تا ۲۵ مرداد ماه به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری نشست مجازی نهمین دوره از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «INOTEX ۲۰۲۰» با حضور مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور رئیس نهمین نمایشگاه اینوتکس و سجاد عباسی فشمی دبیر این نمایشگاه برگزار شد.

مهدی صفاری‌نیا در این نشست مجازی عنوان کرد: نمایشگاه اینوتکس منجر به ایجاد جامعه استارت‌آپی در کنار یکدیگر و در حوزه‌های مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: این شرایط فرصتی را ایجاد کرده که بتوانیم در عرصه بین‌المللی حضور پررنگ‌تری از سخنرانان خارجی داشته باشیم.

صفاری‌نیا با بیان اینکه شهرستان‌ها و استان‌های دیگر نیز می‌توانند به صورت مجازی در نمایشگاه حضور یابند، افزود: همچنین این نمایشگاه فرصتی را برای حضور بانوان فراهم می‌کند.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه هزینه‌های حضور استارت‌آپ‌ها به این واسطه کاهش پیدا کرده است، گفت: استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران می‌توانند محصولات خود را در این نمایشگاه به صورت مجازی در معرض نمایش قرار دهند.

صفاری‌نیا اظهار داشت: نشست‌های بین‌المللی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود که می‌تواند زمینه همکاری‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها را با کشورهای دیگر فراهم کند.

برگزاری اینوتکس۲۰۲۰ به صورت آنلاین

سجاد عباسی فشمی دبیر نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ در حاشیه این نشست مجازی عنوان کرد: تاکنون طی ۸ سال گذشته ۴۰هزار بازدید از نمایشگاه، انجام و ۱۴۸ قرار بین سرمایه‌گذاران و فناوران منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه سه هدف عمده دارد، گفت: سرمایه‌گذاری و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، توسعه همکاری و مشارکت بین اجزای اکوسیستم نوآوری و افزایش شبکه‌سازی در اکوسیستم نوآوری از اهداف این نمایشگاه به شمار می‌رود.

عباسی فشمی با اشاره به رویدادهای اینوتکس ۲۰۲۰ افزود: کافه سرمایه، استیج، اینوجوان، سخنرانی‌ها، دورهمی‌های اینوتکس و ... از برنامه‌های رویداد اینوتکس ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

دبیر نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه گفت: اینوتکس ۲۰۲۰ از ۲۲ تا ۲۵ مرداد ماه به صورت مجازی از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برگزار می‌شود. ثبت‌نام حضور فناوران در این دوره از نمایشگاه از امروز (دوشنبه) تا ۲۰ مرداد ماه ادامه دارد و هر یک از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند برای حضور، ثبت‌نام و غرفه مجازی خودشان را طراحی کنند.

وی ادامه داد: قرار بود خرداد ماه این نمایشگاه در فضای ۲۱هزار متری که دو برابر سال گذشته بود، برگزار شود اما با توجه به شیوع کرونا، این نمایشگاه به تعویق افتاد و ما در صدد برآمدیم که یا به صورت آنلاین یا به صورت حضوری در نیمه دوم سال نمایشگاه را برگزار کنیم؛ اما با توجه به اینکه پیک بعدی کرونا در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد، بنا را به برگزاری آنلاین در بستر وب گذاشتیم.

عباسی فشمی با تأکید بر اینکه البته یک بخش از این نمایشگاه به صورت حضوری است، گفت: فناورانی که متقاضی بخش حضوری هستند، می‌توانند در نمایشگاه دائمی حضور داشته باشند.

حضور بیش از هزار استارت آپ و شرکت دانش بنیان در این دوره از نمایشگاه

همچنین اکبر قنبرپور رئیس نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ در ادامه با بیان اینکه همه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در هر حوزه‌ای می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند، گفت: در سال‌های گذشته فناوران بیشتر محصولات خود را در بستر اینترنت و در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌کردند که ما در صدد برآمدیم به فناورانی که محصولات فیزیکی غیر از این حوزه دارند، تخفیفی اعطا کنیم.

وی ادامه داد: اما اکنون حوزه فعالیت بسیاری از استارت‌آپ‌ها علاوه بر اینترنت، در حوزه‌های دیگر نیز وجود دارد و محصولات فیزیکی دارند.

رئیس نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ تأکید کرد: برآورد ما این است که بیش از ۱۰۰۰ شرکت و استارت‌آپ در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند و محصولات خود را در معرض نمایش قرار دهند.

قنبرپور با اشاره به قراردادهای فناوران در سال‌های گذشته در حاشیه نمایشگاه اینوتکس گفت: تعداد قراردادها به صورت کلی مشخص نیست و تنها توافقاتی بین سرمایه‌گذاران و فناوران در قالب یک قرارداد منعقد می‌شود. بر این اساس، لزومی ندارد که پس از انعقاد قراردادی، آن شرکت به دبیرخانه اطلاع دهد اما در سال گذشته تا آنجایی که مطلع هستیم ۱۰ قرارداد بین فناوران و سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

وی با اشاره به حوزه استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه اینوتکس افزود: درواقع حوزه استارت‌آپ‌ها مهم نیست بلکه مقوله نوآوری و محصول فناورانه آنها مهم است.

رئیس نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ با بیان اینکه بازار محصولات حوزه سلامت در حال گسترش است، گفت: در حال حاضر۳۰ محصول در حوزه مقابله با کرونا در پارک فناوری پردیس ارائه شده که بازار خوبی هم دارد؛ شاید امسال تمرکز بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت این شرکت‌ها باشد.