سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه گزارشی از موارد ابتلاء، بهبودیافتگان و فوتی‌های کرونا در کشور پرداخت و گفت: تا کنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سیما سادات لاری، بعد از ظهر چهارشنبه در ارتباط زنده تلویزیونی، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شناسایی ۲۳۸۸ مورد جدید کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته، گفت: تا کنون ۲۶۴ هزار و۵۶۱ نفر از جمعیت کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

لاری، تعداد فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۹۹ نفر اعلام کرد و افزود: بر همین اساس، تا کنون ۱۳ هزار و۴۱۰ نفر از هموطنان بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، آمار بهبود یافتگان را ۲۲۷ هزار و۵۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی، تاکنون ۳۴۱۱ نفر از بیماران کرونا در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون دو میلیون و ۴۸ هزار و ۴۹ نمونه مورد آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه همانند روز گذشته استان های آذربایجان های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.