گزارشی جدید حاکی از آن است که حمله به بیش از ۱۳۰ حساب کاربری در توئیتر توسط گروهی از جوانان انجام شده است. این افراد با هیچ سازمان دولتی یا جرائم سازمان یافته ارتباطی ندارند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از تلگراف، نیویورک تایمز در گزارشی خبر داده هکرهایی که در عملیات نفوذ به حساب های کاربری توئیتر شرکت داشتند، چند جوان بدون سابقه همکاری با سازمان های دولتی یا جرایم سازمان یافته هستند.

در این حمله حساب کاربری بیش از ۱۳۰ نفر از افراد مشهور در توئیتر هک شد و هم اکنون سازمان اف بی آی و توئیتر مشغول برررسی امر هستند.

طبق گزارش موجود این حمله با یک پیام شیطنت آمیز بین هکرها در پلتفرم «دیسکورد»(Discord) آغاز شد. دیسکورد یک پلتفرم محبوب میان کاربران بازی های رایانه ای است.

این نشریه با ۴ نفری که در این عملیات هک شرکت کردند، مصاحبه کرده است.

در گزارش تایمز آمده است: مصاحبه با این افراد نشان می دهد حمله هکری توسط یک کشور یا گروه سازمان یافته ای از هکرها انجام نشده است. بلکه مسئول آن گروهی از جوانان هستند که حتی یکی از آنها در خانه مادرش زندگی می کند.

توئیتر در پیامی اعلام کرد حدود ۱۳۰ حساب کاربری هدف حمله هکری قرار گرفته است. آنها با کنترل این حساب های کاربری، توئیت هایی  منتشر کردند تا به وسیله بیت کوین از افراد کلاهبرداری کنند.

عملیات وسیع هک حساب های کاربری افراد مشهور مانند الون ماسک و جوبایدن سوالاتی را درباره اقدامات امنیتی که توئیتر برای کاربرانش فراهم می کند، به وجود آورده است.