معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رفت و در جمع فعالان فناور این شهرک گفت: سرمایه‌گذاری‌های جدیدی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان اصفهان انجام شده است که تسهیل‌گر گسترش فناوری در استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین بیان کرد: شاهد اتفاقات فناورانه خوبی در این مجموعه هستیم که نشان‌دهنده گسترش فعالیت‌های محققان و فناوران استان است. سرمایه گذاری‌های جدیدی در این شهرک و در دیگر اجزای زیست بوم فناوری و نوآوری در اصفهان انجام گرفته است. همچنین چند تفاهم نامه جدید در این سفر امضاء شد که می‌تواند تسهیل‌گر توسعه فناوری در استان باشد.


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: دانشگاه اصفهان تصمیم دارد تا 30 هکتار از اراضی متعلق به این نهاد آموزشی را به احداث پارک علم و فناوری اختصاص دهد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز سعی می‌کند با اختصاص اعتبار و حمایت از این طرح، فرایند احداث آن را تسریع کند.

سرعت دادن به تولید محصولات فناورانه حوزه دیجیتال

در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان اصفهان، مرکز نوآوری سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح شد. این مرکز محل استقرار تیم‌های فناور در حوزه بین رشته‌ای سلامت دیجیتال است که با بهره گیری از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایجاد شده آن به تولید و توسعه محصولات حوزه سلامت دیجیتال می‌پردازند.

این مرکز با توجه به نیاز بالای حوزه سلامت به کسب و کارهای نوین در حوزه سلامت دیجیتال و همچنین بکر و جدید بودن این بازار شکل گرفته است، چرا که افرادی زیادی هنوز به این حوزه ورود نکرده‌اند.

با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور در حال حاضر تیم‌های پیشرو که محصول آنها آماده ورود به بازار است، در این مرکز مستقر شده‌اند.

محصولات این شرکت ها در حوزه سلامت همراه، بیگ دیتا و یا آنالیز دیتاهای کلان پزشکی، سنسورهای پوشیدنی، سلامت از راه دور، شبکه های اجتماعی و آموزش از راه دور در حوزه پزشکی است.

معاون علمی فناوری رییس جمهوری همچنین از محصولات فناورانه حوزه سلامت دیجیتال که توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و هسته‌ها و شرکت‌های فناوری مستقر در مرکز سلامت دیجیتال تولید داده شده بود، بازدید کرد.

متراژ شبیه‌ساز صداهای قلب و ریه، کیوسک تصویر برداری چشم، قندون پرستار همراه دیابت، سامانه راهبری بیماران، ترم افراد سلامت همراه و فعالیت‌های چندین شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت دیجیتال از جمله غرفه‌های این‌ نمایشگاه بود.  همچنین در این مراسم تفاهم نامه همکاری و راه‌اندازی سرای سلامت دانشگاه علوم پزشکی، اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اصفهان به امضا رسید.

همچنین ستاری در سفر یک روزه به اصفهان از پژوهشکده زیست فناوری رویان و نمایشگاه محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) بازدید کرد و ساختمان غدیر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را افتتاح کرد. وی همچنین از ساختمان فرصت و فاز توسعه ای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.