پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری

امیرسرتیپ تقی‌خانی: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بستری برای معرفی قهرمانان وطن باشد

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۴۹ ب.ظ
سخنگوی ارتش ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه ارتش جمهوری اسلامی از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، گفت: امروز به نمایندگی از ارتش جمهوری اسلامی ایران، همراهی و همدلی با جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را اعلام می‌کنم و امیدوارم جشنواره فیلم مقاومت و همه جشنواره‌ها زمینه‌ای برای معرفی قهرمانان وطن باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، مراسم رونمایی از پوستر بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، صبح امروز؛ یکشنبه پنجم مردادماه با حضور مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره، محمدیاشار نادری؛ مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح، امیر سرتیپ شاهین تقی خانی، معاون فرهنگی، روابط عمومی و سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی، سرهنگ محمود سزاوار؛ سرپرست سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دکتر علی رضا بالایی جانشین سازمام بسیج دانشجویی، سرهنگ هادی مهدوی؛ مدیر امورهنری ارتش جمهوری اسلامی و اسماعیل جعفرپور؛ معاون امور هنری سازمان بسیج هنرمندان در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، طیبه کرمی مجری، ضمن خوش آمدگویی به حاضران، به قرائت اشعاری درباره شهدا پرداخت و سپس از مهدی عظیمی میرآبادی  دبیر جشنواره خواست که بر روی صحنه بیاید.

مهدی عظیمی؛ دبیر شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به اینکه رونمایی از پوستر بخش فیلمسازان بسیجی آغاز رسمی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است، گفت: تلاش بر این است تا با پیروی از خط شهدا، تمام مجموعه‌های حاضر در این جشنواره، برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و کشور متحد شوند.

وی افزود: ارتش، سپاه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه اقشار بسیج در همه بخش‌ها، صداوسیما و بنیاد فرهنگی روایت فتح، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، همگی از نهادهایی هستند که در بخش فیلمسازان بسیجی همکار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت هستند.

عظیمی ادامه داد: این بخش از جشنواره در همه استان‌های کشور فعال خواهد بود و همه آثار تولید‌ و ارسال‌ شده به دبیرخانه، در استان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نقش مهم جشنواره فیلم مقاومت در نهادینه‌کردن تعهد در جامعه

امیرسرتیپ شاهین تقی‌خانی؛ سخنگوی ارتش جمهوری‌اسلامی‌ایران نیز یاد سپهبد صیاد شیرازی را  در سالگرد عملیات مرصاد گرامی داشت و ضمن ادای احترام به سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت:  سردار سلیمانی یکی از بهترین مصادیق و الگوهای مقاومت است، تاریخ معاصر ایران همواره مردانی را به خود دیده که توانسته‌اند موجب انسجام و اتحاد کشور شوند.

وی افزود: امیر صیاد شیرازی یکی از مفاخری بود که توانست اتحاد و انسجامی مثال‌زدنی بین نیروهای نظامی کشور در دوران دفاع‌مقدس ایجاد کند که تا به امروز، روز‌به‌روز عمیق‌تر و محکم‌تر شده است.

تقی‌خانی با اشاره به ویژگی‌های یک بسیجی، جهاد، مقاومت و از خودگذشتگی را از مهمترین سنجه‌های یک بسیجی دانست و تأکید کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌تواند به خوبی این روحیه را در بین جوانان گسترش دهد.

سخنگوی ارتش جمهوری‌اسلامی‌ایران یادآور شد: مجموعه ارتش در مسیر انقلاب و برای استمرار خط مقاومت، با جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همکاری دارد.

رسالت هنر دمیدن روح تعهد در جامعه است

محمدیاشار نادری؛ رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز با گرامی‌داشت یاد و خاطره دفاع‌مقدس، گفت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که روح تعهد را در هنرمندان می‌دمد.

وی افزود: رسالت هنر دمیدن روح تعهد در جامعه است و همین رسالت به عنوان محور و رویکرد اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت همواره مورد تأکید بوده تا بتوان مبانی انقلاب، معارف دفاع‌مقدس و نظریه مقامت را به خوبی تبیین کرد.

نادری با بیان اینکه بسیج طول و عرض انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: استعدادهای هنری بی‌شماری در کشور وجود دارد که می‌توان همه آنها را در قالب بسیج جانمایی کرد.

شهید سلیمانی بهترین الگو برای مقاومت است

انسیه شاه‌حسینی؛ سینماگر و مدیر بخش فیلمسازان بسیجی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز حاج قاسم سلیمانی را بهترین نمونه و الگو برای مقاومت دانست و تصریح کرد: انسان‌های بزرگ، رویاهای بزرگ دارند و می‌توانند اثرات بزرگ در دل‌های برجا بگذارند؛‌حاج قاسم سلیمانی نیز یکی از انسان‌های بزرگی بود که می‌تواند به عنوان بهترین الگو برای مقاومت تعریف شود.

جهانبخش سلطانی بازیگر سینما نیز که در بسیاری از فیلم های خاطره انگیز سینمای دفاع مقدس مقابل دوربین رفته با ذکر خاطره‌ای از بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: سالها پیش تئاتری کار می‌کردم که بازیگرانش بچه‌های بسیج دانشجویی بودند اما هفت هشت ماه طول کشید و نتوانستیم روی صحنه برویم، چون بازیگرها به جبهه می‌رفتند و اغلب شهید می‌شدند. یک روز حاج حسین خرازی به دانشگاه آمد، او با بعضی از بچه ها رفاقت داشت و دوست داشت آنها در نمایش بازی کنند. اما شهادت بچه ها اجرای نمایش را به تاخیر می انداخت. بعدها توانستیم نمایش را با دانشجویان و بسیجیان کار کنیم و این خاطره همیشه در ذهنم مانده است.

سلطانی افزود: یک سال و نیم در کردستان در جبهه‌ نبرد بودم و ۱۳ فیلم سینمایی دفاع مقدس بازی کردم. سینمای دفاع مقدس، ژانر ملی ماست و یک واقعیت انکارناپذیر است که حماسه و قدرت قهرمانان ما را به تصویر می کشد.

در پایان این مراسم پوستر بخش فیلمسازان بسیجی که توسط محمدرضا رسولی طراحی شده رونمایی شد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

۹۹/۰۵/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی