شب پیش ۲۸ جولای با اعلام اسامی نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۰ برای انتخاب بهترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا، اسم برد پیت نیز در میان این نامزدها جای داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، به نقل از دیلی میل، برد پیت نامزدی جایزه امی را نیز به فهرست جوایزش افزود.

وی که اوایل سال ۲۰۲۰ برای بازی در فیلم «روزی روزگاری هالیوود» برنده جایزه اسکار شد، حالا این شانس را دارد که در ماه سپتامبر جایزه امی را از آن خود کند.

این بازیگر ۵۶ ساله برای بازی در نقش دکتر آنتونی فاوچی این نامزدی را کسب کرد. پیت با ایفای نقش این پزشک مشهور در روزهای اولیه شیوع کرونا در آمریکا در مجموعه «اجرای زنده شنبه شب» این نامزدی را کسب کرد و در بخش بهترین بازیگر مهمان در سریال کمدی، در میان نامزدها جای گرفت.

دیگر رقبای وی در این بخش فرد ویلارد، آدام درایور، دو پاتل، ادی مورفی و لوک کربای هستند.

این بازیگر تاکنون در مجموع ۴ بار نامزدی امی را کسب کرده و سال ۲۰۱۵ آن را در بخش بهترین فیلم تلویزیونی برای «قلب نرمال» به دست آورد. وی تهیه کننده این برنامه بود.

برد پیت ۲۵ آوریل در برنامه «اجرای زنده شنبه شب» در نقش دکتر فاوچی ظاهر شد و در قالب وی به نقد رفتارهای ترامپ در مواجهه با ویروس کرونا پرداخت.

ویدیوی این بخش بیش از ۱۳ میلیون بار در یوتیوب مشاهده شد و خود دکتر فاوچی نیز از برد پیت برای این نقش‌آفرینی و پیامش تشکر کرد.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: وقتی از من پرسیدند مایلم چه کسی نقش مرا بازی کند از برد پیت نام بردم. او از بازیگران محبوب من است. به نظرم کار او عالی بود و نشان داد که درجه یک است.

وی افزود: وقتی او کلاه‌گیسش را برداشت و از من و تمامی جامعه پزشکی تشکر کرد، نشان داد نه تنها بازیگر فوق‌العاده‌ای است، بلکه انسان درجه یکی هم هست.

با این نامزدی سال ۲۰۲۰ به سالی موفقیت‌آمیز برای برد پیت بدل شده است زیرا او با بازی در نقش کلیف بوث در فیلم کوئنتین تارانتینو در آغاز این سال موفق به کسب جایزه اسکار شد و علاوه بر آن جایزه منتخب منتقدان، گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران را هم دریافت کرد.