سخنگوی وزارت ارتباطات گفت: پیامک اعطای اینترنت هدیه به خبرنگاران طبق لیست سال گذشته ارسال شده و در صورتیکه رسانه ها لیست جدیدی به وزارت ارشاد ارائه دهند، به سایرین نیز این هدیه تعلق می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، جمال هادیان، با اشاره به جزئیات اعطای اینترنت یکساله به خبرنگاران همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار که به دستور رئیس جمهور انجام می‌شود، اظهار داشت: پیامک نحوه دریافت این هدیه بر اساس فهرستی که سال گذشته از سوی وزارت ارشاد به دست وزارت ارتباطات رسید، ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۶ هزار خبرنگار که اسامی آنها به تایید وزارت ارشاد رسیده بود، اینترنت هدیه دریافت کردند، افزود: امسال نیز به همین تعداد خبرنگار، در حال ارسال پیامک هستیم. چنانچه لیست جدیدی نیز از سوی وزارت ارشاد ارسال شود، این هدیه تعلق می‌گیرد.

سخنگوی وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: کسانی که هنوز پیامک دریافت نکرده‌اند منتظر بمانند و حتماً در ساعات آینده این پیامک برای تمامی ۱۶ هزار خبرنگار مورد تایید وزارت ارشاد ارسال می‌شود.

هادیان با بیان اینکه جاماندگان این طرح باید از طریق وزارت ارشاد نسبت به ثبت نام برای دریافت هدیه اینترنت اقدام کنند و محدودیتی از این بابت وجود ندارد، در مورد اقدام گزینشی وزارت ارتباطات برای ارائه این هدیه تنها از سوی یک اپراتور نیز گفت: از آنجایی که دو اپراتور دیگر مدتی است که بسته‌های بلندمدت اینترنت خود را حذف کرده‌اند، به ناچار مجبور شدیم تنها از یک اپراتور که بسته یک ساله بلندمدت داشت، برای اعطای این هدیه استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این انتقاد که این روش، خبرنگارانی که مشترک این اپراتور نیستند را مجبور به دریافت سیم کارت جدید از این اپراتور و حتی تهیه گوشی اضافه می‌کند، افزود: خبرنگارانی که سیم کارت این اپراتور را نداشته باشند برای استفاده از اینترنت رایگان، سیم کارت به علاوه بسته اینترنت به صورت رایگان دریافت می‌کنند. البته چنانچه بسته بلندمدت سایر اپراتورها بار دیگر فعال شود، امکان ارائه اینترنت هدیه روی این سیم کارت‌ها نیز وجود دارد.

به گزارش مهر، اقدام گزینشی وزارت ارتباطات در ارائه اینترنت هدیه به خبرنگاران تنها با سیم کارت یک اپراتور، از صبح امروز با اعتراض بسیاری از خبرنگاران همراه شده است و بسیاری از رسانه‌ها و خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی، گروه‌ها و کانال‌های پیام رسانی به این مدل هدیه دادن انتقاد کردند و آن را بازاریابی وزارت ارتباطات برای این اپراتور خواندند.

این در حالی است که سال گذشته اینترنت رایگان برای هر سیم کارتی که به نام هر خبرنگار بود، فعال شد.