مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش عنوان کرد که سینماهای سراسر کشور از یکم تا بازدهم شهریورماه به دلیل ایام سوگورای دهه اول محرم تعطیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش درباره خرجی جلسه امروز ۱۹ مردادماه شورا گفت: طبق جلسه امروز سینماهای سراسر کشور از اول تا ۱۱ شهریورماه به دلیل ایام شهادت سالار شهیدان تعطیل هستند و از روز ۱۲ شهریورماه بازگشایی می‌شوند بر همین اساس از ۱۲ شهریور ماه طبق مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «کاکا» به کارگردانی علی سرآهنگ و تهیه‌کنندگی امیر سماواتی در سرگروه باغ کتاب روی پرده می‌رود.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری درباره اکران فیلم‌های خارجی هم عنوان کرد: فیلم‌های خارجی ابتدا باید از شواری پروانه نمایش، مجوز بگیرند و بعد ما بتوانیم درباره اکران آن‌ها تصمیم بگیریم. این ۵ فیلم خارجی که در حال حاضر روی پرده هستند، احتمالاً قانونی اکران می‌شوند اما نمایش آن‌ها به شورای صنفی نمایش ارتباطی ندارند.

شایسته در پاسخ به این سوال که حسین انتظامی رییس سازمان اعلام کرد که اکران آنلاین «رستاخیز» منعی ندارد و آیا درخواستی از سوی سازندگان این فیلم برای اکران اینترنتی آیا به شورای صنفی ارائه شده است یا خیر؟ بیان کرد: صاحبان این فیلم هنوز درخواستی برای اکران آنلاین نداده‌اند.